کاهش تا ۶ میلیونی قیمت خودروها پس از جهش هفته قبل

  • ۴ سال قبل
  • 0

مشاهدات میدانی حاکی است همزمان با افت ادامه دار قیمت دلار به زیر ۱۲ هزار تومان، دیروز قیمت خودروهای داخلی بین پنج تا شش میلیون تومان و قیمت خودروهای مونتاژی بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان نسبت به سه شنبه هفته گذشته ‌کاهش یافت و در این میان، خودروهای گران قیمت تر با کاهش بیشتری روبه رو بوده‌اند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، بر این اساس، قیمت پراید ۱۱۱ که سه شنبه هفته گذشته تا ۵/۵۳ میلیون تومان افزایش یافته بود، دیروز به ۵۲ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۵۲ میلیون به ۵/۴۹ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ از ۵۲ میلیون به ۵۰ میلیون تومان، سمند ال. ایکس از ۸۶ میلیون به ۵/۸۰ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ از ۸۳ میلیون به ۷۹ میلیون تومان کاهش یافت.اما در طبقه خودروهای گران قیمت تر داخلی، قیمت پژو پارس از ۱۰۸ میلیون تومان در سه شنبه هفته گذشته به ۱۰۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۰ میلیون به ۸۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۰۷ به ۱۰۱ میلیون تومان و ساینا از ۵/۶۳ میلیون تومان به ۶۲ میلیون تومان در روز جاری عقب نشینی کرد.این گزارش افت قیمت خودروهای مونتاژی را بیشتر اعلام کرده است.
نمونه آن را می توان در نرخ سراتو مشاهده کرد که از ۳۳۰ به ۳۱۵ میلیون تومان رسید. قیمت چانگان نیز از ۲۰۵ به ۱۹۵ میلیون تومان، ساندرو استپ وی از ۲۱۵ به ۲۰۵ میلیون تومان، جک اس ۵ از ۳۱۰ به ۲۹۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ از ۳۷۰ به ۳۴۵ میلیون تومان کاهش یافت.این افت قیمت در شرایطی اتفاق می افتد که نرخ دلار نیز روند کاهشی را آغاز کرده و با چشم انداز کاهشی، مجدد به کانال ۱۱ هزار تومان بازگشته است. به گزارش سامانه سنا، نرخ دلار، دیروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان گزارش شد.
از همین رو کارشناسان یکی از دلایل افت قیمت ها در بازار خودرو را ثبات نسبی نرخ ارز و روند نزولی آن در یک هفته گذشته دانسته اند. ضمن این که با بالارفتن قیمت ها، تعداد مشتریان نیز کاهش یافته و همین عامل دیگری شد تا قیمت های گاه کاغذی و کاذب در بازار شکل بگیرد. پدیده ای که هم اینک با افت قیمت ها، در حال آرام گرفتن است. کارشناسان بازار اظهار می کنند:‌ اگر سکون بازار تا چهار روز دیگر نیز ادامه داشته باشد، ریزش قیمت ها سرعت می گیرد و قیمت ها بیشتر افت خواهد کرد.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *