بهره‌برداری از ۵۰ واحد کارگاهی در شهرک صنعتی توس

  • ۵ سال قبل
  • 0

از ۵۰ واحد کارگاهی در فاز اول واحدهای صنفی تولیدی فلزتراشان شهرک صنعتی توس، بهره برداری شد.

سعید مهدی‌زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری فاز اول واحدهای صنفی تولیدی فلزتراشان شهرک صنعتی توس در محل این شهرک، گفت: در فاز اول واحدهای صنفی تولیدی فلزتراشان شهرک صنعتی توس، ۵۰ واحد کارگاهی استقرار خواهد یافت و موجب اشتغال ۴۰۰ نفر خواهد شد؛ همچنین میزان سرمایه‌گذاری طرح ۶۲ میلیارد ریال است.

وی  ادامه داد: در فاز نهایی طرح نیز ۱۶۰ واحد کارگاهی استقرار خواهد یافت و هزار و ۲۵۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند شد.
در ادامه محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از صبح امروز بازدیدهایی صورت گرفت، گفت: امیدواریم ظرفیت این استان چندین و چند برابر افزایش پیدا کند و امسال با توجه به محدویت‌هایی که از منظر بین المللی با آن مواجه هستمی باید بیش از پیش با ابتکار کار را به جلو پیش ببریم.

عرفانی نیک، مدیر عامل شرکت تعاونی فلزتراشان غرب مشهد گفت: تعاونی فلزتراشان ازسال ۸۸ درجهت ساماندهی فلزتراشان محدوده غرب مشهد، تاسیس شده است و با پیگیری هیات مدیره این تعاونی و حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی موفق به گرفتن زمین برای اعضا شده است.

وی ادامه داد: تعاونی فلز تراشان اولین تعاونی است که توانسته در ساماندهی موفق عمل کرده و سرمایه گذاری تمامی واحدها به همت خود اعضا بوده است و انشالله ۵۰۰ واحد کارگاهی که شرایط نامطلوبی از نظر کسب و کار دارند، در اولویت کار قرار خواهند داشت.

در بخش دیگری از این جلسه، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مراکزی این چنینی از یک طرف انتظار شهروندی شهروندان مشهدی برای سازماندهی بخشی از حوزه اقتصادی است که قبلا در سطح شهر پراکنده بوده و طبعا مشکلاتی با شهرداری داشته و نهایتا شهرک صنعتی برای سازماندهی آن وارد شده است و مانند این مجموعه‌ها در مشهد زیاد است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر می‌توان خدمات ویژه‌ای به این مراکز همچون مراکز توسعه و مهارت و استارت‌آپ‌ها اضافه کرد تا شاهد انتقال تکنولوژی برتر به این مراکز باشیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع خرد با بودجه کم خود توان اقتصادی زیادی ندارند و خواهشمندیم دانشگاه‌ها به عنوان پایلوت وظیفه توسعه مهارت و انتقال تکنولوژی را بر عهده بگیرند.

در ادامه علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گفت: بهره‌برداری این شهرک اتفاق خوبی است و انشاالله شهرک‌های صنفی جدید با کمک اتاق اصناف در مشهد ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان ۲.۴ دهم است و برای کاهش آن باید کسب و کار کوچک توسعه پیدا کند و بنا ما بر این است که در مسیر توسعه شهرک‌های صنعتی حرکت کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گفت: اجرای مصوبات ستاد تسهیل الزام است و قرار بوده در ورودی شهرک صنعتی توس اصلاحاتی انجام شود، اما تاکنون کاری صورت نگرفته است و درخواست ما این است که اداره راه و شهرسازی به تعهد خود در ستاد تسهیل پایبند بوده و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه