مخالفت آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با لوح فشرده نشاط در مدارس

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: برخی مدیران به زعم خودشان برای افزایش شادی و نشاط دانش‌آموزان اجتهادهای شخصی می‌کنند که تبعات آن را هم می‌پذیرند، اما آموزش‌وپرورش کلیت این موضوع که را تایید نکرده است.
علی ابری اول در خصوص ارائه یک سری لوح‌های فشرده نشاط در مدارس، گفت: به‌طور کلی آموزش‌وپرورش چیزی به‌عنوان لوح فشرده نشاط نه تهیه و نه معرفی می‌کند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه حدود ۸ هزار مدرسه در خراسان رضوی وجود دارد، اضافه کرد: برخی مدیران به زعم خودشان برای افزایش شادی و نشاط دانش‌آموزان اجتهادهای شخصی می‌کنند که تبعات آن را هم می‌پذیرند، اما آموزش‌وپرورش کلیت این موضوع که را تایید نکرده است.
وی تاکید کرد: برخی از مدیران به‌تصور این که دانش‌آموزان در رکود و بی‌تحرکی غرق هستند، اقدام به‌طراحی برنامه‌هایی می‌کنند که نشاط و تحرک را در بین دانش‌آموزان افزایش دهند که چنانچه این مدیران با معاونان پرورشی آموزش‌وپرورش مشورت کنند، قطعا به مشکل و بن‌بست نمی‌خورند.
ابری اظهار کرد: تاکید داریم که مدیران هر برنامه‌ای که در مدرسه پیاده می‌کند حتما باید منطبق بر قوانین و آموزه‌های ایرانی ـ اسلامی باشد و به‌هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم که برای شاد کردن بچه‌ها از روش‌های غیراخلاقی استفاده شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به‌اینکه آموزش‌وپرورش چنین مسائلی را تجویز نمی‌کند، عنوان کرد: در استان ۸ هزار مدرسه وجود دارد با ۸ هزار مدیر و این به‌معنی وجود ۸ هزار سلیقه در سطح استان است که ممکن است که گاهی اوقات از اختیار خارج شود.
وی بیان کرد: البته باید پذیرفت که دانش‌آموزان ما به‌ویژه دختران باید تحرک داشته باشند تا گرفتار بیماری و انزوا نشوند، اما تمامی این‌ها با راهکار حساب شده باید رقم زده شود.
ابری در ادامه با بیان اینکه مدیرانی داریم که اول مهر سال جاری دیگر مدیر نیستند، در خصوص علت این اتفاق اظهار کرد: برخی به‌دلیل پیاده کردن برنامه‌هایی نظیر آنچه که گفته شده و یا افراط‌هایی که انجام داده‌اند و یا به‌دلیل حضور آقایان در مراسماتی که دختران اقدام به‌برگزاری برنامه می‌کردند، برکنار می‌شوند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: همه ساله در اسفند ماه کارگروه ۱۴ نفره کیفیت بخشی و مدیریت مدارس، فعالیت مدیران مدارس را رصد و مدیرانی که صلاحیت لازم را ندارند، تغییر می‌دهد.
وی تاکید کرد: مصوبات این کارگروه به‌قدری قانونی است که مدیر نمی‌تواند به مصوبات آن اعتراض کند مگر اینکه این کارگروه اواسط سال اقدام به‌برکناری کند.
ابری بیان کرد: تعداد مدیرانی که هر ساله این‌گونه کنار گذاشته می‌شوند از حدود ۲۰ تا بیش از ۳۰۰ نفر است.
منبع:فارس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *