مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راهاندازی سرویس هوشمند بازدیدهای ماموران آتشنشانی در سامانه جامع آتشنشانی خبر داد.
محمدجواد رجاییان با اشاره به اینکه وظایف آتشنشانی فقط در مبارزه با حریق خلاصه نمیشود، گفت: اخذ تأییدیه آتشنشانی ساختمان از جمله موضوعات مرتبط با مجموعه آتشنشانی است و شهروندان جهت اخذ پایانکار ساختمان از شهرداری، نیاز به تاییدیه آتشنشانی دارند که در این خصوص لازم است ماموران، بازدیدهایی از محل و اماکن شهری داشته باشند.
وی افزود: در گذشته روال تقسیم بازدیدهای ماموران آتشنشانی از اماکن سطح شهر مانند بازدید از اماکن بالقوه خطر، ایمنی مهدکودکها، رستورانها و آشپزخانهها، مساجد و حسینیهها، انبارها، تالارهای پذیرایی و باغسراها، درمانگاهها، هتلها، اصناف و… به صورت دستی توسط یک کاربر خاص صورت میگرفت اما هماکنون به صورت الکترونیکی و براساس شاخصهای گرید کارشناسان، شیفتهای کاری، سقف بازدید و… انجام میشود.
رجائیان همچنین تصریح کرد: افزایش سرعت تقسیم بازدید به همراه صرفهجویی در منابع انسانی و افزایش بهرهوری، جلوگیری از اعمال سلیقههای شخصی در انتخاب مأمور بازدید و استفاده از تمام ظرفیتهای موجود مأموران بازدید، جزو مزیتهای این سرویس تعریف میشود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد درباره مهمترین ویژگیهای سرویس هوشمند تقسیم بازدیدهای ماموران آتشنشانی نیز اظهارداشت: توزیع عادلانه بازدیدها بین مأموران بازدید، یکپارچهسازی تقسیم بازدید در فرآیندهای پیشگیری، اجرائیات و نظارت، استفاده از تمام ظرفیتهای موجود مأموران بازدید، کاهش زمان و هزینه رفتوآمد(یک مأمور بازدید میتواند بازدید فرآیندهای مختلف را انجام دهد)، تقسیم بازدید بر اساس شاخصهای آماری و گرید کارشناس، افزایش سرعت تقسیم بازدید و صرفهجویی در منابع انسانی و افزایش بهرهوری، از مهمترین ویژگیهای این سرویس هوشمند است.
گفتنی است؛ سرویس هوشمندسازی تقسیم بازدیدهای ماموران آتشنشانی در سامانه جامع آتشنشانی فعال شده است.
منبع: پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد
سرویس هوشمند بازدیدهای ماموران آتشنشانی راهاندازی شد
