جدال خودرویی ها

  • ۵ سال قبل
  • 0

تیم شهر خودرو فردا با شکل و شمایل جدیدی به خانه پیکان می رود
 نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر در حالی از امروز آغاز می شود که تعطیلی این دوره از مسابقات نسبت به دوره های قبل بیشتر بود و در این تعطیلات میان فصل ، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از باشگاه ها خواستند که ورزشگاه هایشان را تجهیز کنند والزامات ایمنی و امنیتی بیشتری در ورزشگاه ها اجرا شود؛ از نصب دوربین های مداربسته گرفته تا شماره دار شدن صندلی ها و فروش بلیت الکترونیک. هرچند هنوز محل برگزاری برخی از بازی ها اعلام نشده است اما به هر حال پس از حدود سه ماه تعطیلی مسابقات لیگ برتر ، شور و هیجان در میدان سبز فوتبال دوباره آغاز می شود. امسال شاهد تغییر وتحولات زیادی در تیم ها هستیم و با حضور چند مربی سرشناس خارجی همچون کالدرون، دنیزلی، استراماچونی و حتی وینگو بگوویچ که با گل‌گهر سیرجان به لیگ برتر آمده است به جذابیت های لیگ افزوده خواهد شد.علاقه مندان و هواداران چشم انتظار رقابت این مربیان خارجی با مربیان با دانشی همچون گل‌محمدی ، قلعه نویی ، نکونام ، فرکی و … هستند.
مسابقات هفته نخست این دوره، از امروز با چهار دیدار بین تیم های پرسپولیس ، پارس جنوبی جم، گل گهر سیرجان ، نساجی مازندران ، ذوب آهن ، سایپا، نفت مسجد سلیمان و تراکتور تبریز آغاز می شود. همچنین فردا تیم های ماشین سازی تبریز، استقلال، پیکان ، شهرخودروخراسان، فولاد خوزستان ، صنعت نفت آبادان، شاهین شهرداری بوشهر و سپاهان مقابل هم صف آرایی می کنند که در بین ۱۶ تیم حاضر ، گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر جزو تیم های تازه وارد لیگ محسوب می شوند.اما تنها نماینده خراسان که امسال با شکل  وشمایل جدیدی پا به این رقابت ها می گذارد، عصر فردا از ساعت ۱۹:۱۰ در ورزشگاه شهدای شهر قدس مقابل تیم پیکان تهران به میدان می رود؛ هر چند تیم شهرخودرو در این دیدار مهمان است اما در هر رویداد ورزشی همچون لیگ برتر، اولین بازی از اهمیت زیادی برخوردار است و پیروزی در این دیدار می تواند روحیه و انگیزه تیم را برای ادامه فصل دوچندان کند.
شکل و شمایل جدید
تیم فوتبال «پدیده» که امسال به «شهرخودرو» تغییر نام داده و قرار است با لباس عنابی در مسابقات ظاهر شود، فصل قبل با مدیریت فوتبالی یحیی گل محمدی بازی‌های جذاب‌ و دیدنی را به نمایش گذاشت و در نهایت هم توانست سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. تیم آقا یحیی در سال گذشته که بیشتر بازیکنان آن جوان و گمنام بودند، بازی های تماشاگر پسندی ارائه می کرد و خیلی از کارشناسان این تیم را «پدیده »لیگ خواندند. حتی بازی های این نماینده مشهد خیلی بهتر از مسابقه های استقلال ، پرسپولیس و حتی سپاهان بود که در نیم فصل اول سال قبل مدتی صدرنشین لیگ بود. با این حال شاگردان گل محمدی امسال از چند جهت کار سختی پیش رو دارند.چرا که همزمان باید برای سه جام در لیگ برتر ، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی مبارزه کنند. از سوی دیگر تیم ها نیز به شهرخودرو به عنوان یک مدعی نگاه می کنند و در رقابت با شهرخودرو قطعا با آنالیز کامل به میدان می روند که این مسئله کار یحیی گل محمدی را دشوارتر می کند. البته امسال تیم شهرخودرو برخلاف پارسال چند ستاره خیلی خوب به خدمت گرفته است که اگر آقا یحیی بتواند آن ها  را مدیریت کند، قطعا می توانند در مقابل هر تیمی زهردار ظاهر شوند.وگرنه هر کدام از آن ها می توانند برای شهرخودرو حاشیه ساز شوند.
 مردان شهرخودرو
از بازیکنان مطرح فصل قبل شهرخودرو که در این تیم ماندنی شدند می توان به محمد آقاجانپور، یونس شاکری، اکبر صادقی ، امین قاسمی نژاد، محمد حسین مرادمند، علی نعمتی ، سینا زامهران ، حسین مهربان  و چوچو اشاره کرد که سال گذشته در موفقیت تیم بسیار تاثیر گذار بودند. اما امسال چند ستاره نیز همچون سید مهدی رحمتی، سروش رفیعی، روح ا… باقری و همچنین محمداکبر منادی و فرشاد محمدی مهر به این تیم مشهدی اضافه شده اند .  یحیی گل محمدی برای این بازی دو مهره کلیدی اش را در اختیار ندارد؛ امین قاسمی نژاد مهاجم موثر تیم شهرخودرو که در تمرینات پیش فصل از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شده است، در این بازی حضور نخواهد داشت. بازیکن دیگری که شهرخودرو در اختیار ندارد، سروش رفیعی است که به دلیل محرومیتی که در فصل گذشته نصیبش شد، نمی تواند شهرخودرو را در این بازی همراهی کند.
رقابت خودرو سازان
شهرخودرو فردا در تهران برابر پیکان تهران صف آرایی می کند. دو تیم چندی قبل در دیداری دوستانه به مصاف هم رفته بودند که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تیم پیکان تهران امسال با هدایت حسین فرکی که از جمله مربیانی است که امتحان خود را پس داده است، راهی مسابقات می شود. پیکان از آن جمله تیم های بی سر و صدایی بود که چراغ خاموش تلاش و بدون حاشیه تمرینات خود را دنبال می کرد. این تیم خودروساز در فصل نقل و انتقال فعال نبود و با این که حدود ۱۱ بازیکن از این تیم جدا شدند، ولی بازیکنان کمی را به خدمت گرفته است که نشان می‌دهد باز هم تیم پیکان می‌خواهد روی بازیکنان امید و جوان خود تکیه کند.جدال این دو تیم خودروساز دیدنی و جذاب خواهد بود چرا که سکانداران هر دو تیم از مربیان بادانش لیگ هستند و قطعا فوتبال تماشاگر پسندی را ارائه خواهند کرد.

اظهارات کارشناس
فاطمیان- هادی برگی زر یکی از کارشناسان فوتبال خراسان رضوی که در سوابق خود هدایت تیم ابومسلم را نیز بر عهده دارد،درباره وضعیت تیم شهرخودرو می‌گوید: شاکله اصلی تیم شهرخودرو برای حضور در فصل جدید حفظ شده است . البته جدایی یوسف بهزادی و میلاد فراهانی از شهرخودرو نشان می دهد که گل محمدی از عملکرد گلرهای تیمش راضی نبوده و قطعا جذب سیدمهدی رحمتی نقطه قوتی برای این تیم در درون دروازه است. حضور رحمتی در شهرخودرو باعث می شود تماشاگران بیشتری جذب تیم شوند و مطمئن باشید او حاشیه های زمان استقلال را در مشهد نخواهد داشت. این کارشناس خراسانی می افزاید: نقطه قوت شهرخودرو در ۵۰متر عقب زمین است؛ جایی که رحمتی درون دروازه قرار گرفته است و محمدی مهر در دفاع راست قرار دارد و رفیعی هم به عنوان هافبک کار می کند. اما شهرخودرو به رغم این که فصل گذشته فوتبال مالکانه ای ارائه می داد، در ضربات آخر مشکل داشت و نبود یک تمام کننده خوب احساس می شد که الان هم باید نگران این موضوع باشیم. وی با بیان این که تیم شهرخودرو امسال کار سختی دارد،تصریح می کند: همه فوتبال ایران عادت کرده بودند تیم شهرخودرو را بین رده های دهم تا دوازدهم لیگ برتر ببینند و در فصل گذشته همه فکر می کردند نتایج موفق ابتدای فصل این تیم مقطعی است و روی این تیم مشهدی حساب باز نمی کردند؛ اما امسال حساب دیگری روی شهرخودرو باز می شود، چراکه سهمیه آسیایی گرفته است و به عنوان قطب جدیدی شناخته می شود و تیم های حریف هم با توان بیشتری مقابل آن ها به میدان خواهند رفت.برگی زر به قرعه شهرخودرو در فصل جدید لیگ برتر اشاره و بیان می کند: شهرخودرو قرعه خوبی ندارد، چراکه مسابقات را به عنوان مهمان آغاز می کند و در هفته اول باید به مصاف پیکانی برود که نشان داده با جذب بازیکنان خوب و برگزاری دیدارهای دوستانه، تیم منسجم و قدرتمندی است. در مجموع پنج هفته ابتدایی برای تیم شهرمان مهم است .

منبع: روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *