برگزاری همایش دوچرخه سواری خانوادگی در مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

همایش بزرگ دوچرخه سواری خانوادگی با مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

 

روز جمعه ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح، همایش بزرگ دوچرخه سواری به میزبانی و حمایت مرکز درمانی آنکولوژی رضا (ع)، شهرداری منطقه ۱۰ و مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی و نظارت هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی برگزار خواهد شد. آغاز مسیر این همایش از بوستان نیلوفر آبی واقع در بلوار اندیشه ۶۸ است. طول مسیر دوچرخه سواری نیز حدود ۷ کیلومتر بوده و پایان مسیر در بلوار شریعی ۴۵، جنب بیمارستان ناظران خواهدبود.

 

فاطمه ورشویی، مدیر مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع)، در نشست خبری این همایش در خصوص هدف از برگزاری این سری از مسابقات دوچرخه سواری خانوادگی با مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ترویج زندگی سالم است. از آن جا که معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است، اگر بتوانیم چنین فرهنگ سازی داشته باشیم که با یک زندگی سالم می‌توانیم بدنی سالم داشته و از بروز یسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنیم، کمک بزرگی به جامعه‌مان کرده‌ایم.

 

وی افزود: در نظر داریم این همایش را به صورت سالانه برگزار کنیم. اگر استارت این همایش را از رشته دوچرخه‌سواری زده‌ایم، دلیلش حمایت هیات دوچرخه سواری استان، مشهد وشهرداری منطقه ۱۰ بوده است. دوچرخه سواری تنها رشته‌ای نیست که بخواهیم در آن فعالیت داشته باشیم. پیاده‌ روی و سایر رشته‌های دیگر نیز در دستور کار قرار خواهند گرفت. انشاالله این برنامه جرقه‌ای باشد که از سایر هیات‌های ورزشی استان و شهرداری‌ نقاط مختلف مشهد پیشنهادهای گوناگونی داشته باشیم، بلکه بتوانیم یک کار بزرگ و جامع با هدف فرهنگ‌ سازی گسترده‌تری در پیش داشته باشیم.

 

مدیر مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) در خصوص پیش‌بینی‌اش از تعداد شرکت کنندگان در این همایش عنوان کرد: حداقل ۵۰۰ دوچرخه سوار در این همایش شرکت خواهند کرد. هیچ محدودیتی برای شرکت‌کنندگان در این همایش وجود ندارد و این همایش کاملا خانوادگی است. حضور بیماران در این همایش نیز منوط به مجوز پزشک معالجه‌شان خواهد بود، وگرنه شرکت در این همایش هیچ محدودیتی ندارد.

 

ورشویی در خصوص فعالیت ورزشی بیماران این مرکز خاطرنشان کرد: سال‌هاست ورزش یوگا که مخصوص بیماران این مرکز است را به همراه مربی متخصص برای بیماران و بهبودیافتگان مرکز داریم. با توجه به محدودیت‌هایی که بیماران مرکزمان با آن مواجه هستند، می‌توانیم چنین برنامه‌هایی برای آنان تدارک ببنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مرکز درمانی قصد ورود به ورزش قهرمانی را دارد یا خیر گفت: جزو پیشنهادات بوده است، اما ورود به ورزش قهرمانی نیاز به یک برنامه ریزی خاص و نیاز به مشورت با اعضای هیات مدیره دارد. اما این که بخواهیم در ورزش قهرمانی چه در بخش تیمی و یا چه در بخش انفرادی از ورزشکاری حمایت کنیم، موضوعش کاملا متفاوت است. خیرینی که در این مرکز سرمایه گذاری می‌کنند، هدفشان کاملا مشخص و متفاوت است. برای هر یک ریالی که خرج می‌کنیم باید پاسخگوی این عزیزان باشیم.

 

علی خان‌محمدی، معاون اجرایی شهرداری منطقه ۱۰ در ادامه این نشست درخصوص برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری خانوادگی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های دوچرخه سواری در شهرستان مشهد یک از اولویت‌های‌مان به شمار می‌رود که در این خصوص ایجاد مسیر دوچرخه‌ سواری ویژه برنامه ریزی شده است. البته در تلاشیم که با حمایت اداره کل ورزش‌و‌جوانان خراسان رضوی دوچرخه را به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی معرفی کنیم، چرا که با تغییر سبک زندگی به یک زندگی سالم و در نهایت جامعه‌ای سالم می‌رسیم. باید فرهنگ سازی مناسبی در سطح شهر در خصوص دوچرخه ایجاد کنیم.

 

فخار، رییس هیات دوچرخه سواری مشهد نیز ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با تربیت بدنی شهرداری مشهد منعقد کرده‌ایم که در تمام مناطق مشهد حداقل یک همایش دوچرخه سواری در سال جاری برگزار کنیم. مناطق مختلف مشهد آمادگی برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری خانوادگی را دارند که باید برنامه ریزی کنیم که پتانسیل کدام مناطق بیشتر است. برای تعداد ۲۰ همایش با شهرداری مشهد قرارداد بسته‌ایم که روز جمعه ۱۳ اردیبهشت، نخستین همایش دوچرخه سواری خانوادگی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: به همت تربیت بدنی شهرداری مشهد ۱۰ همایش کوهستان در قالب مسابقه و همایش خانوادگی در پارک خورشید مشهد برگزار خواهیم کرد و در نظر داریم پارک خورشید را به پارک دوچرخه تبدیل کنیم.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *