کاهش ۸۰ درصدی سفر های مشهد- ترکیه در بهار ۹۸

  • ۵ سال قبل
  • 0

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی استان گفت: مسافرت از مشهد به مقصد ترکیه با کاهش ۸۰ درصدی در سه‌ماهه امسال مواجه بوده است. «مجید فرقانی» در خصوص وضعیت سفرهای خارجی از استان اظهار کرد: به دلیل تغییرات نرخ ارز و گران شدن بلیت پروازهای خارجی در سه‌ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در برخی خطوط مانند پروازهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان و دیگر کشورهای شمال غربی کشور کاهش ۸۰ تا ۹۰ درصدی را شاهد بودیم.
۳ مقصد اول سفرهای خارجی مشهدی ها
وی افزود: هم اکنون بیشترین پروازهای خارجی و مقصد مسافران خروجی از مشهد، کشور ترکیه است اما بیشتر پروازها به مقصد ترکیه از تهران انجام می شود که دلیل این موضوع ارزان تر بودن بلیت پروازها از تهران به مقصد شهرهای ترکیه است. به همین دلیل مسافران مشهدی ترجیح می دهند از طریق تهران مسافرت خود را به ترکیه انجام دهند. فرقانی گفت: مقصد دوم مسافرت‌های خارجی مشهدی‌ها، کشور عراق و موضوع زیارت است. البته تعداد پروازهای خارجی مشهد به مقصد عراق هم با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.
وی مقصد سوم مسافرت‌های خارجی مشهدی‌ها را کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مانند امارات متحده عربی بیان کرد و افزود: هم اکنون تعداد زیادی از پروازها به مقصد امارات تعطیل‌شده است که بیشتر متأثر از افزایش چشمگیر قیمت بلیت‌هاست. به همین دلیل تعداد مسافرت‌ها به مقصد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نسبت به سال گذشته کاهش حدود ۴۰ درصدی داشته است. فرقانی همچنین به لغو روادید ایران برای اتباع چین اشاره کرد و گفت: روادید اتباع چین برای سفر به ایران به‌صورت یک‌طرفه لغو شده و این موضوع احتمالاً فرصتی را ایجاد می‌کند تا بتوانیم گردشگرانی را از کشور چین به ایران بیاوریم، به این دلیل که دیگر نیازی به گرفتن روادید برای سفر به ایران ندارند. چین تقریباً بزرگ‌ترین کشور فرستنده گردشگر به کشورهای دنیاست و ما نیز با این برنامه‌ریزی می‌توانیم سهمی را برای خود کسب کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه