عامل چاقوکشی در قطار شهری دستگیر شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

آخرین جزئیات پرونده جوانانی که با چاقو و قمه در مشهد به جان هم افتاده بودند

 ایستگاه قطارشهری پارک ملت مثل همیشه شلوغ بود و هرکدام از مسافران هم در هوای خودش بود که سروصدا و فحاشی چند جوان در راهروهای این ایستگاه پیچید. جوانی از ترس چند نفر دیگر که به دنبال او بودند، به این ایستگاه پناه آورد و هم زمان با ورود آن ها قطار هم سررسید.
به محض اینکه قطار در ایستگاه توقف کرد، پسرک بخت برگشته خود را داخل واگن قسمت بانوان انداخت تا شاید بتواند از چنگ مهاجمین فرار کند اما یکی از جوانان مهاجم که قمه در دست داشت، وارد واگن شد و صحنه خونینی را در برابر چشمان زنان مسافر رقم زد.
ضربات متعدد چاقو بر اندام جوانک مغضوب خون به راه انداخت و مسافران هم از ترس این سکانس وحشت به سالن ایستگاه پناه بردند. درحالی که فرد ضارب از محل متواری شد، نگهبان ایستگاه بلافاصله دکمه توقف اضطراری قطار را فشرد تا مانع از حرکت قطار شود.
موجی از وحشت در میان مسافران به راه افتاده و قطارشهری نیز متوقف شده بود که عوامل اورژانس و انتظامی در محل حاضر شدند و جوانک مصدوم با توجه به جراحات شدیدی که داشت، به بیمارستان منتقل شد.

در برابر چشمانم پسر جوان چاقو خورد
در تحقیقات میدانی این پرونده، یکی از شاهدان ماجرا به پلیس گفت که از داخل قطارشهری دیده است که یک پسر جوان چاقویی بزرگ در دست داشته و به سمت واگنی که او داخل آن بوده، حمله کرده است.
دیگر شاهد این ماجر که دختری جوان بود نیز عنوان کرد: «در مقابل درِ خروجی ایستاده بودم و قصد پیاده شدن از قطار را داشتم. به محض توقف و بازشدن درها، ناگهان پسر جوانی خود را داخل واگن انداخت و پسر جوان دیگری که چاقویی بزرگ در دست داشت، در پی او وارد واگن ما شد. من با دیدن این صحنه به شدت ترسیده بودم، برای همین از مترو خارج شدم اما ناگهان سروصدای زنان بلند شد. به عقب که برگشتم، متوجه شدم فرد چاقو کش همان پسر جوان را زده و فرار کرده است».
یکی دیگر از شاهدان نیز ضمن تأیید این اظهارات به پلیس گفت: «جوانی چاقوکش پس از وارد کردن چند ضربه، چاقویش را به سمت مردم گرفت و با بازکردن راهش به سرعت متواری شد. همه جیغ می زدند. درهای خروجی باز بود و قطار هم متوقف شده بود. پسرک جوان مصدوم هم داخل واگن افتاده بود و از درد به خودش می پیچید».

واکنش مسئولان قطارشهری
با انتشار این خبر در فضای مجازی، مسئولان قطارشهری مشهد بلافاصله به آن واکنش نشان دادند و سخن گوی این سازمان در گزارشی به تشریح جزئیات آن پرداخت. میثم زارع در این باره گفت که درگیری میان ۳جوان مشهدی و ۳جوان اهوازی ۲۰ تا ۲۵ساله بوده است.
به گفته زارع، طرفین این دعوا داخل پارک ملت با هم درگیر و پس از آن این نزاع به ایستگاه قطارشهری پارک ملت کشانده شده است. این افراد با پریدن از بالای نرده ها وارد جایگاه می شوند و در همین حین قطار می رسد که یکی از جوانان برای فرار از دست ضارب به داخل واگن بانوان می رود و فرد ضارب نیز پشت سر او وارد واگن می شود. جوان ضارب پس از وارد کردن چند ضربه چاقو به پسر جوان از صحنه می گریزد و در این میان نگهبان ایستگاه که در سکوی مقابل بوده، با مشاهده اتفاقات دکمه توقف اضطراری را به منظور حفظ جان مسافران و رفع خطر می فشارد و سریعا به سکوی مقابل می رود اما با توجه به اینکه این حادثه در کمتر از یک دقیقه اتفاق افتاده است، جوان ضارب و همراهانش در ازدحام جمعیت از صحنه فرار می کنند.
زارع گفت که فرد مصدوم به بیمارستان فارابی منتقل شد و واحد حقوقی و قضایی شرکت بهره برداری قطارشهری به همراه نیروی انتظامی پیگیر موضوع هستند و این مورد را بررسی می کنند.

پایان فرار دو روزه متهم اصلی
درحالی که هنوز خبری درخصوص شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دست نبود، شامگاه دیروز فرمانده انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از دستگیری متهم اصلی این پرونده خبر داد و عنوان کرد: به محض اعلام این حادثه به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از مأموران ما در محل حاضر شدند اما متهمان قبل از حضور پلیس در ازدحام جمعیت متواری شده بودند.
سردار محمدکاظم تقوی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات میدانی همکاران ما آغاز و طبق سرنخ های موجود و مستندات تصویری قطارشهری رد ضارب اصلی در مشهد زده شد و این فرد صبح روز جمعه در دام قانون گرفتار شد.
این مقام ارشد نظامی استان با تأکید بر اینکه پلیس مجدانه و مقتدرانه با اخلالگران نظم عمومی جامعه برخورد خواهد کرد، گفت: خبر های تکمیلی درخصوص این پرونده در روزهای آینده از سوی معاونت اجتماعی استان برای اطلاع شهروندان منتشر خواهد شد.

منبع: شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *