بازار مشهد با کمبود لاستیک مواجه است

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد گفت: نمایندگی های فروش لاستیک واحدهای تولیدی در این شهر با کمبود لاستیک مواجه هستند که ناشی از فقدان توزیع کافی این کالاست.

 

محمد کاظم جنتی افزود: هم اینک لاستیک به حد کافی در اختیار نمایندگی های فروش نیست و واحدهای تولیدی سهم لاستیک نمایندگی ها را در سال جاری تحویل نداده اند.

 

وی اضافه کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی نیز مبلغ مورد نظر را از نمایندگی های فروش لاستیک دریافت کرده اند اما هنوز کالای آنها را تحویل نداده اند.

 

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد گفت: در مجموع امسال واحدهای تولیدی، عرضه لاستیک به نمایندگی های فروش را تا یک سوم کاهش داده اند و انگیزه اصلی آنها از این اقدام اعتراض به قیمت لاستیک و اصلاح آن از سوی دولت است.

 

جنتی با بیان اینکه لاستیک خودرو در بازار نرخی مصوب دارد افزود: آذرماه پارسال واحدهای تولیدی به بهانه اصلاح قیمت لاستیک، عرضه آن در سطح نمایندگی های فروش را کاهش دادند و تا زمانی که قیمت اصلاح نشد توزیع لاستیک به روال معمول بازنگشت.

 

وی ادامه داد: با اینکه نرخ مصوب لاستیک در سال گذشته اصلاح شد و نرخ آن برای خودروهای سواری ۲۲ درصد و برای خودروهای سنگین ۳۲ درصد افزایش یافت امسال بار دیگر واحدهای تولیدی لاستیک با محدود کردن عرضه، درخواست اصلاح قیمت لاستیک را دارند.

 

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک مشهد گفت: لاستیک های تولید شده کارخانه های داخلی تنها ۵۰ درصد نیاز بازار را تامین می کند و ۵۰ درصد دیگر از طریق واردات تامین می شود.

 

جنتی تعداد نمایندگی های فروش لاستیک تولید داخل کشور در مشهد را ۳۱ نمایندگی اعلام کرد.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *