۱۵۰ میلیارد ریال کمک از خراسان رضوی به سیلزدگان ارسال شده است

  • ۵ سال قبل
  • 0

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی مردم و اقلام انبارهای جمعیت هلال احمر این استان به استانهای سیل زده ارسال شده است.

سید مجتبی احمدی در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر افزود: طی ۴۰ روز گذشته ۲۰میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال کمک نقدی مردم و حدود ۶۰ میلیارد ریال کمک غیر نقدی آنان در قالب ۶۹ محموله به استانهای سیل زده ارسال شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن بیش از ۷۳ میلیارد ریال نیز کمک های بشردوستانه هلال احمر از محل انبارها و موجودی استان به استانهای خوزستان، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، سیستان و بلوچستان و لرستان ارسال شده است.

وی گفت: همچنین ۱۴ خودرو عملیاتی به مناطق سیل زده ارسال شد.

احمدی با بیان اینکه مهمترین مشکل و محدودیت فعلی هلال احمر ضرورت بازسازی و بازتوانی ظرفیت های عملیاتی است، افزود: از اسفند ماه پارسال تاکنون حجم بسیاری از ظرفیت عملیاتی و انبارهای استان استفاده شد که هم اکنون در حال به روز رسانی این انبارها هستیم.

وی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده برای ۳۵۰ تیم عملیاتی استان تامین تجهیزات انفرادی نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال است که در کنار نیازهای لجستیکی و تجهیزات گروهی این رقم به چندین برابر می رسد.

وی گفت: اقدام به موقع دستگاه قضایی در برخورد با سودجویان و افرادی که با اعلام شماره حساب قصد سوء استفاده از نیت خیر مردم نیکوکار در جریان سیل های اخیر را داشتند قابل تحسین است.

احمدی افزود: در استان خراسان رضوی ۴۹ شماره حساب بانکی که با هدف سوء استفاده اعلام شده بود، مسدود و وجوه واریزی آن به نفع سیلزدگان برداشت شد.

وی اظهار داشت: وقوع سیل در این استان ۱۶ شهرستان را تحت تاثیر قرار داد که در این رابطه در ۱۰۵ منطقه روستایی و ۱۰ منطقه شهری امداد رسانی صورت گرفت.

وی گفت: یک هزار و ۶۶۳ خانوار آسیب دیده از سیل توسط ۷۰۲ نیروی عملیاتی و ۱۹۲ تیم عملیاتی در این استان امداد رسانی شدند.

احمدی با اشاره به امداد رسانی به ۶ هزار و ۵۵ سیلزده در این استان و اسکان اضطراری دو هزار و ۹۷۲ نفر گفت: ۴۷۰ دستگاه چادر، ۵۵۴ تخته موکت، ۱۵۱۱ تخته پتو و ۱۰۰۹ بسته غذایی به همراه ۳۱ بسته بهداشتی از جمله اقلام توزیعی بین سیلزدگان استان بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر ۲۰۰ خودرو عملیاتی در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در کنار یک دستگاه بالگرد امدادی این جمعیت فعالیت دارد، افزود: دو قلاده سگ زنده یاب نیز از دیگر توانهای عملیاتی موجود در این استان است.

۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه هفته هلال احمر نامگذاری شده که مراسم آن با شعار ‘سیل مهربانی جاری است’ برگزار می شود.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه