پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه فردوسی تمدید شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

دانشگاه فردوسی مشهد با صدور اطلاعیه ای پذیرش دانشجو توسط مرکز هدایت استعدادهای درخشان این دانشگاه برای مقطع دکتری تخصصی بدون آزمون (استعداد درخشان) را در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ تمدید کرد.

در این اطلاعیه که در پورتال دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شده آمده است: سامانه اینترنتی https://pooya.um.ac.ir/educ/exam به همین منظور تا ۳۱ اردیبهشت ماه کنونی برای متقاضیان فعال خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه دانشگاه فردوسی مشهد در ۱۰۲ رشته مقطع دکتری گنجایش پذیرش ۱۱۴ دانشجوی استعداد درخشان را صرفا از میان متقاضیان ایرانی دارد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: ارائه درخواست و دارا بودن شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نیست بنابراین به داوطلبان توصیه می‎شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی ورود به دوره دکتری را رعایت کنند و ﻗﻄﻌﯽ ﺷﺪن ﭘﺬﯾﺮش ﻣﻨﻮط ﺑﻪ وﺻﻮل ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر و تاییدیه ﺻﻼﺣﯿﺖ ﻋﻤﻮﻣﯽ داوﻃﻠﺒﺎن ﺗﻮﺳﻂ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﻫﯿﺎت ﻣﺮﮐﺰی ﮔﺰﯾﻨﺶ داﻧﺸﺠﻮی وزارت ﻋﻠﻮم، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت و ﻓناوری اﺳﺖ.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: داﻧﺸﮕﺎه فردوسی مشهد از ﺻﺪور ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﮔﻮاﻫﯽ اﺷﺘﻐﺎل ﺑﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺗﺎ درﯾﺎﻓﺖ اﯾﻦ تاﯾﯿﺪﯾﻪ ﻣﻌﺬور اﺳﺖ.

دانشگاه فردوسی مشهد سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از شش دهه قدمت هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری و شش هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

۸۲۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت هستند که ۶۵۰ نفر از آنان دارای مدرک پی.اچ.دی و یا دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

واحد بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون ۵۰۰ دانشجوی دکتری و ۸۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد جذب کرده است.

منبع: ايرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *