ماجرای یک شب خونبار!

  • ۱ سال قبل
  • 0

طی یک شب در حالی دو جنایت وحشتناک در مشهد رخ داد که عاملان آن با تلاش شبانه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و دستورات ویژه قضایی در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شدند و در پنجه عدالت قرار گرفتند.
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، حدود ساعت ۲۲ شب دوشنبه بود که زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و جوانی وحشت زده از چاقوکشی اوباش در یکی از پارک های بولوار شهرستانی مشهد خبر داد و گفت: جوانی در یک نزاع شبانه و با ضربات چاقو به شدت مجروح شده است و نفس های آخر زندگی اش را می کشد! طولی نکشید که خودروهای پلیس و نیروهای امدادی اورژانس به طرف پارک مذکور حرکت کردند و پیکر خون آلود جوان ۱۸ ساله افغانستانی را به بیمارستان دکتر شریعتی انتقال دادند اما تلاش ها برای نجات وی از مرگ به نتیجه نرسید و جوان مذکور بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو جان سپرد. دقایقی بعد با گزارش این حادثه وحشتناک به قاضی ویژه قتل عمد مشهد، قاضی «محمود عارفی راد» در حالی عازم مرکز درمانی شد که گروهی از کارآگاهان ورزیده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در کنار وی قرار گرفته بودند. همزمان با آغاز تحقیقات در بیمارستان دکتر شریعتی، برخی از افسران جنایی با دستور مقام قضایی، به طرف پارک محل وقوع حادثه حرکت کردند تا بررسی های قضایی و پلیسی به طور همزمان شکل بگیرد. تحقیقات مقدماتی و شبانه کارآگاهان بیانگر آن بود که چند جوان وارد پارک مذکور شده اند و با رفتارهای غیرطبیعی زباله ها را در اطراف خودشان رها می کردند. پاکبان فضای سبز نیز که مردی حدود ۷۰ ساله است با مشاهده این وضعیت به سمت جوانان پارک نشین رفت و آن ها را از ریختن زباله ها درون فضای سبز، منع کرد اما این نصیحت به مذاق جوانان مغرور خوش نیامد و درحالی درگیری بین آن ها شروع شد که یکی از جوانان، لگدی به سوی مرد مذکور پرت کرد. در این هنگام پسر ۱۷ ساله پاکبان که از  پنجره حیاط مشرف به پارک صحنه حادثه را می دید، خشم سراسر وجودش را فرا گرفت. او بی درنگ چاقویی را برداشت و با سرعت خود را به پارک رساند و بی محابا به طرف جوانان پارک نشین هجوم برد.
درگیری شدت گرفت و «امیرعلی – ک» (پسر پاکبان) ضربات چاقو را بر پیکر «محمدرضا- ع» (جوان تبعه خارجی) فرود آورد و او را در حالی نقش بر زمین کرد که مرد پاکبان نیز در این  درگیری به یاری فرزندش شتافته بود و اکنون کسی در صحنه جنایت حضور نداشت.
گزارش روزنامه خراسان حاکی است با مشخص شدن ماجرای درگیری منجر به قتل، بلافاصله عوامل انتظامی با صدور دستورات محرمانه قاضی «عارفی راد» جوانی را که با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته بود به مقر انتظامی فراخواندند و درباره این نزاع مرگبار از وی سوال کردند. این جوان که ابتدا سعی داشت حقیقت موضوع را  کتمان کند وقتی با ارشاد و نصایح قاضی روبه رو شد گفت: فکر می کنم آن چند جوان به قصد شرب خمر وارد پارک شده بودند که به خاطر ریختن زباله با پاکبان درگیر شدند. به همین دلیل تحقیقات شبانه کارآگاهان برای دستگیری عامل این جنایت ادامه یافت اما پس از شناسایی محل سکونت پاکبان فضای سبز در خیابان شهرستانی مشخص شد که کسی در منزل حضور ندارد. از سوی دیگر قاضی ویژه قتل عمد به نیروهای انتظامی دستور داده بود به طور نامحسوس در اطراف بیمارستان دکتر شریعتی حضور داشته باشند و به رصدهای اطلاعاتی ادامه دهند. در همین حال ۳ جوان که برای آگاهی از وضعیت محمد رضا (جوان مجروح) به بیمارستان رفته بودند و به طور غیرطبیعی در حال پرس و جو بودند، توسط پلیس دستگیر و آن ها نیز به مقر انتظامی منتقل شدند.
طولی نکشید که یکی از جوانان دستگیر شده که هنوز آثار خون روی دستانش وجود داشت، به تشریح ماجرای درگیری پرداخت وگفت: افراد دیگری نیز در این درگیری نقش داشتند! و …
بنابر گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، هنوز تحقیقات کارآگاهان در حضور قاضی ویژه قتل عمد برای دستگیری عامل اصلی این قتل ادامه داشت که خبر جنایتی دیگر در بیسیم های پلیس پیچید. یکی از افسران انتظامی از قتل جوان ۱۷ ساله ای در خیابان شهید فکوری شهرک طرق مشهد خبر داد که عاملان جنایت نیز از صحنه حادثه گریخته بودند!
در پی دریافت این خبر و در حالی که عقربه های ساعت به وقت سحر نزدیک می شدند، قاضی «عارفی راد» به همراه گروه دیگری از کارآگاهان اداره جنایی، به طرف شهرک طرق در حاشیه شهر حرکت کرد و این بار بررسی ها درباره جنایت هولناک دیگری  ادامه یافت که به دلیل «کل کل» جوانی رخ داده بود. تحقیقات میدانی نشان داد: نوجوان ۱۷ ساله شبانه برای خرید تنباکو به فروشگاه محل رفته بود که با چند جوان هم محله ای خودش روبه رو شد. آن ها که گویا یکدیگر را می شناختند پس از یک «کل کل ساده» به مشاجره جدی پرداختند و سپس با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری ناگهان تیغه چاقو در تاریکی شب درخشید و بر پیکر نوجوان ۱۷ ساله نشست. با مرگ این نوجوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو، ۳ متهم درحالی از صحنه حادثه گریختند که یکی دیگر از جوانان همراه مقتول به شدت مجروح شده و به مرکز درمانی انتقال یافت.
به گزارش روزنامه خراسان، اگرچه فرصتی برای صرف سحری باقی نمانده بود برخی از کارآگاهان مقداری غذا صرف کردند و برخی نیز به همراه قاضی ویژه قتل عمد موفق به صرف کامل سحری نشدند اما تحقیقات جنایی برای شناسایی و دستگیری عاملان دو جنایت مذکور همچنان ادامه یافت تا این که ساعتی بعد خبر رسید که پاکبان  ۷۰ ساله خود را به یکی از مراکز انتظامی معرفی کرده است.
این گونه بود که دامنه بررسی های جنایی پس از بازجویی از مرد پاکبان به کوی سیدی مشهد کشید چرا که تحقیقات نشان داد «امیرعلی» (متهم به قتل ۱۷ ساله) در منزل یکی از بستگانش در کوی سیدی مخفی شده است.
بنابر گزارش روزنامه خراسان، درحالی که قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد باید برای رسیدگی به پرونده های جنایی پشت میز کار خود در دادسرا قرار می گرفت، دستورات محرمانه ای را برای ردزنی عاملان ۲ جنایت جداگانه در یک شب خونبار صادر کرد و به طرف دادسرای عمومی و انقلاب رفت اما کارآگاهان به عملیات های پلیسی و رصدهای اطلاعاتی همزمان با آغاز یک روز کاری دیگر ادامه دادند تا این که در کمتر از ۱۲ ساعت موفق به دستگیری عوامل مرتبط با دو جنایت مذکور شدند.
در همین حال روز گذشته فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره جزئیات دستگیری عاملان قتل های یاد شده و در گفت وگویی اختصاصی به خبرنگار روزنامه خراسان اظهار کرد: با توجه به این که جرایم مهمه جزو پرونده های حساس در نیروی انتظامی محسوب می شود به محض وقوع دو جنایت در دو منطقه مشهد، عوامل انتظامی با بسیج امکانات و زیر نظر سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند و همه مراکز انتظامی به تکاپو افتادند چرا که چنین جرایمی باید در همان مراحل اولیه وقوع حادثه زیر ضربه پلیس قرار گیرد تا سرنخ های موجود از بین نرود. سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: پس از آن که با تنگ تر شدن حلقه محاصره درباره ماجرای قتل جوان تبعه خارجی در یکی از پارک های مشهد، مرد پاکبان خود را به پلیس معرفی کرد، کارآگاهان به مخفیگاه پسر نوجوان وی دست یافتند اما بستگان وی اظهار کردند که «امیرعلی» (متهم به قتل) را به بیمارستان روان پزشکی ابن سینا انتقال داده اند بنابراین گروهی از کارآگاهان اداره جنایی عازم بیمارستان شدند و پس از چند ساعت بررسی های پزشکی مشخص شد که او سابقه بیماری روانی ندارد!
به همین دلیل با نظر پزشک در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و به پلیس آگاهی هدایت شد.
«سکاندار امنیت سرزمین خورشید» تاکید کرد: از سوی دیگر نیز تحقیقات برای شناسایی عاملان جنایت شهرک طرق توسط گروه دیگری از کارآگاهان کارآزموده ادامه یافت ولی در همین حال نیروهای انتظامی ۳ متهم را در کوه های یکی از مناطق حاشیه ای شهر شناسایی کردند و حلقه های قانون را بر دستان آن ها گره زدند.
سردار سرتیپ تقوی گفت: در بازجویی های مقدماتی «جواد- د» (یکی از ۳ جوان) به ارتکاب قتل متهم شده است که باید بررسی های بیشتری در این باره صورت گیرد.
رئیس پلیس با تجربه خراسان رضوی که خود چندین سال فرماندهی انتظامی مشهد را در کارنامه خدمت گزاری پلیسی دارد با تاکید بر این که هنوز برخی از متهمان این پرونده ها تحت تعقیب قرار دارند با قدردانی از همراهی شبانه قاضی ویژه قتل عمد با کارآگاهان تصریح کرد: هماهنگی وهمدلی صمیمانه بین دستگاه قضایی و انتظامی در خراسان رضوی موجب شده است با جرایم مهم برخورد قاطعانه و سریع صورت گیرد بنابراین مجرمان را از هر سوراخی بیرون می کشیم و به دستگاه عدالت می سپاریم.
سردار تقوی همچنین به فعالیت های شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی ارج نهاد و خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی برای خدمت به مردم شب و روز نمی شناسند و همواره در آماده باش هستند تا زائران و مجاوران حرم آقا علی بن موسی الرضا (ع) در آرامش وامنیت به سر برند.

منبع : خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *