بیش از ۱۹ هزار عنوان کتاب در قالب پویش «نذر کتاب» به مناطق محروم اهدا شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی از اهدای بیش از ۱۹ هزار عنوان کتاب در قالب پویش «نذر کتاب» به کتابخانه‌های مناطق محروم کشور خبر داد.

حسین سعیدی اظهار داشت: این ۱۹ هزار عنوان کتاب از میان مخاطبان به‌نشر در مشهد در سال ۹۷ جمع‌آوری شده است, در این پویش مردمی، دوستداران کتاب در قالب یک نذر فرهنگی کتاب‌های خود را برای مصارفی همچون تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم و راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار نذر می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه شعار این پویش «می‌بخشم، پس خواهم بود» است، ادامه داد: این طرح در راستای مسئولیت اجتماعی که انتشارات آستان قدس رضوی برای خود قائل است اجرایی شده و اساس آن مشارکت مردم فرهیخته و نیک اندیش ایرانی اسلامی در توسعه کتابخوانی است.

 

سعیدی خاطرنشان کرد: عموم علاقه‌مندان می‌توانند از فرصت برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای مشارکت در پویش مردمی نذر کتاب استفاده کنند و با حضور در این نمایشگاه علاوه بر خرید کتاب‌های تازه منتشر شده، کتاب‌های بلااستفاده خود را برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدیه کنند.

 

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: امیداریم با تشکیل کانون‌های خادمیاران عرضه و توزیع کتاب و محصولات فرهنگی در ۳۱ استان کشور این پویش مردمی توسعه بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد، پیش‌بینی ما این است که پویش «نذر کتاب» در سال ۹۸ رشد قابل توجهی نسبت به سال ۹۷ را شاهد خواهد بود.

 

منبع: تسنیم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه