• صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • خسارت سیل به تاسیسات زیر بنایی آب به ۹ شهر خراسان رضوی ۴۶میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال اعلام شد

خسارت سیل به تاسیسات زیر بنایی آب به ۹ شهر خراسان رضوی ۴۶میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال اعلام شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در پی بارش های اخیر و جاری شدن سیل در تعدادی از شهرهای استان به حالت آماده باش در آمد.

این شرکت با توجه به هشدارها و توصیه های سازمان هواشناسی خراسان رضوی در سال جاری نسبت به اجرای برنامه های پیشگیرانه برای به حداقل رساندن خسارت های احتمالی به  تاسیسات آب و فاضلاب اقدام کرد.

به گفته مدیر عامل  آبفای خراسان رضوی از ابتدای سال جاری و با شروع بارش های بهاری گروه شناسایی نقاط آسیب پذیرتاسیسات زیربنایی آب با اعزام به شهرهای در معرض تهدید ، کار بررسی و تهیه گزارش از وضعیت موجود و ارائه راهکارهای لازم به مدیران عامل شرکت های تبصره دو و مدیران امورهای تابعه برای چگونگی برخورد با پدیده سیلاب را آغاز کرد.

سید ابراهیم علوی یکی از مهمترین برنامه های آبفا در فاز نخست را مقاوم سازی تاسیسات آب شهرهای دارای اضطرار با استفاده منابع جاری و عمرانی شرکت اعلام کرد که گزارش مربوطه در اختیار معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی قرار گرفته است.

وی سپس به گزارش وضعیت پروژه های آسیب دیده تاسیسات زیربنایی(آب) دراستان اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان بارش های ششم فروردین ماه امسال تاسیسات آبرسانی شهرهای فیض آباد، نیشابور، خرو ، طرقبه، کاشمر، بجستان، گلبهار، کندر و گلمکان از ۴۵ تا ۱۰۰درصد  دچارخسارت شد ولی خوشبختانه هیچ یک از شهرهای مواجه با حادثه درگیر قطع آب نشدند.

وی این خسارت ها را شامل تخریب و شکستگی دو هزارو ۹۰۰مترخطوط انتقال،آسیب به اتاقک و حصار چند حلقه چاه و تخریب دیواره چاه با عمر بین یک تا ۱۵ سال اعلام کردو افزود: مجموع به تاسیسات زیربنایی اب این شهرها ۴۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطر نشان کرد در جریان بارش های  چند روز گذشته هم تاسیسات آبرسانی شهرهای تایباد و بردسکن هم دچار آسیب دیدگی شد که هنوز برآورد خسارت نشده است.

علوی با بیان اینکه آبفای استان بر اساس اطلاعیه های هواشناسی ، مدام در حال اطلاع رسانی به مدیران عامل و مدیران امورهای تابعه می باشد افزود:در جریان سیلاب هفته اول فرودین ماه بیشترین خسارت به تاسیسات آبرسانی شهر فیض آباد وارد آمد.

وی به برنامه مقاوم سازی تاسیسات آب شهرها اشاره و تاکید کرد : شهرهای تربت حیدریه و کلات با اجرای پروژه های مقاوم سازی از کمترین خسارت سیل برخوردار بودند لذا این پروژه ها در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش های سازمان هواشناسی ، بارش ها تا خردادماه سال جاری در نقاط مختلف استان ادامه خواهد داشت ، از خراسان رضوی به عنوان معین استان گلستان نام برد و ادامه داد: با وقوع سیل در این استان ، دواکیپ واکنش سریع با تجهیزات کامل شامل دو دستگاه خودروی پیکاپ، موتور برق، کف کش و دستگاه جوش پلی اتیلن آماده اعزام به منطقه می باشند.

وی افزود: شرکت آبفای خراسان رضوی همچنین به دنبال وقوع سیل در آق قلا استان گلستان اقدام به تهیه و ارسال هزارو ۵۰ شل به تعداد شش هزارو ۳۰۰ بطری آب معدنی و ۶۰۰متر لوله پلی اتیلن به این منطقه کرد.

گفتنی است کارکنان این شرکت نیز یک روز از حقوق خود را به خسارت دیدگان سیل اخیر اختصاص دادند.

منبع: آبفای خراسان رضوی

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *