سوءاستفاده از اعتماد ایرانیان

  • ۵ سال قبل
  • 0

داستان مؤسسات مالی و اعتباری غیرقانونی که اغلب آن‌ها به صورت قارچ‌گونه در خراسان رضوی رشد کردند، سکانس‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

روز گذشته کیفرخواست ٧ نفر از متهمان پرونده «تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان» در دادگاه ویژه رسیدگی به اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.سال ١٣٩٠ بود که بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای فعالیت تعاونی اعتباری اعتماد ایرانیان را غیرقانونی اعلام کرد. در آن اطلاعیه‌ای آمده است: «فعالیت تعاونی اعتباری اعتماد ایرانیان به دلیل عدم تمکین و رعایت قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت مؤسسات مالی غیرقانونی است، چراکه حسب مجوز صادره، تعاونی فوق تنها مجاز به ارائه خدمت به اعضای خود بوده و نمی‌بایستی در حوزه ارائه خدمات پولی و بانکی به مردم وارد شود، ضمن اینکه براساس بازرسی‌های به عمل آمده از عملیات و حساب‌های آن، تعاونی مذکور به دلیل عدم برخورداری از شاخص‌های یک نهاد مالی سالم، یک مؤسسه ورشکسته محسوب می‌گردد.»نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، در دادگاه متهمان پرونده «تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان» با قرائت کیفرخواست برای ۷ نفر از متهمان، اتهام آن‌ها را مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور اعلام کرد.

به گزارش میزان پس از قرائت کیفرخواست، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تشریح اقدامات گسترده انجام‌شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و سایر نهاد‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی گفت: به عنوان مدعی‌العموم تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق تمامی سهام‌داران این تعاونی اعتبار در سراسر کشور، و اجرای قانون به انجام خواهیم رساند.غلامعلی صادقی افزود: متهمان متأسفانه از اعتماد مردم به تبلیغات رسانه‌ای در راستای تخلفات خود سوءاستفاده کرده‌اند. نماینده دادستان نیز در این دادگاه و در بخش قرائت کیفرخواست با اشاره به اینکه اقدامات متهمان علاوه بر ایجاد بی‌نظمی‌های عمومی موجب حیف و میل اموال مردم شده است، گفت: مدیران این مجموعه باوجود اخطار‌های متعدد هیچ‌ اقدام مثبتی در راستای اصلاح روند و توقف فعالیت‌های غیرمجاز معمول نکرده‌اند. اقدام به افتتاح مؤسسه جدید تحت عنوان مهر اقتصاد در بازار مرکزی کیش، اعطای تسهیلات بدون رعایت قوانین و مقررات حاکم از جمله قانون عملیات بانکی بدون ربا و مصوبات شورای پول و اعتبار از جمله تخلفات صورت گرفته از نظر بانک مرکزی توسط متهمان این پرونده است. قاضی منصوری در جریان این محاکمه گفت: به مردم بزرگوار اطمینان خاطر می‌دهیم که طبق قانون به تمامی تخلفات صورت‌پذیرفته توسط متهمان با دقت رسیدگی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که ادامه رسیدگی به این پرونده به صبح امروز موکول شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه