ممنوعیت ورود غیر ورزشی ها به پیست اسکی شیر باد

  • ۱۰ روز قبل
  • 0

پیست اسکی شیرباد دولت آباد که در ۴۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد، یکی از ظرفیت های خیلی خوب برای ورزشکاران و مکانی جذاب برای گردشگران است و حدود ۱۴ سالی می شود توسط بخش خصوصی احداث شده و در این مدت محلی برای اسکی بازان و علاقه مندان به اسکی بوده است. هر چند که این پیست با چالش و مشکلاتی هم همراه است که مهم ترین آن مسیر خاکی و خراب منتهی به پیست است و در ایام سرد سال با وسیله نقلیه معمولی به راحتی نمی توان از این مسیر گذر کرد. اما وجود این پیست اتفاق خیلی خوبی برای منطقه شرق کشور بوده و به یک مکان گردشگری تبدیل شده است که حتی سالانه شاهد حضور گردشگران خارجی هم در این مکان هستیم.  اما یک شنبه گذشته جمعی از مدیران ورزش استان به همراه مسئولان گلمکان و روستای دولت آباد بازدیدی از پیست اسکی داشتند که حالا گفته شده از این پس غیر ورزشی ها امکان حضور در پیست اسکی شیرباد را ندارند. یعنی کسانی اجازه ورود به این پیست را دارند که دارای شناسنامه و بیمه ورزشی باشند که اقدامی قابل تامل و عجیب است.
این خبر از قول تاج فیروز مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی منتشر شده که در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفته است ورود غیرورزشی ها به پیست اسکی شیرباد دولت آباد گلمکان ممنوع شده است. بر اساس تصمیم اتخاذ شده از این پس فقط ورزشکارانی که دارای شناسنامه ورزشی، کارت بیمه ورزشی و در فهرست ورزشکاران دارای سوابق و سازمان یافته قرار داشته باشند، اجازه دارند در پیست اسکی شیرباد فعالیت کنند.
وی افزود: بر اساس این تصمیم، پیست اسکی شیرباد در زمره اماکن ورزشی قرار داشته و تابع قوانین و مقررات اماکن ورزشی خواهد بود.
وی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اجرای این طرح در راستای حمایت از مجموعه پیست اسکی و جلوگیری از اتفاقاتی همچون بهمن ماه سال گذشته است.خود مسئولان پیست باید نظارت کنند تا ورزشکاران سازمان یافته در پیست حضور یابند و در غیر این صورت دادستانی گلبهار ورود خواهد کرد. جاده ورودی به پیست هم از شرایط مطلوبی هنگام بارندگی برخوردار نبوده و خطر آفرین است.
منبع : خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *