• صفحه خانگی
  • >
  • سیاسی
  • >
  • هزار رای اولی در مشهد مقدس / راه‌اندازی برنامه کاربردی «انتخابات من» و فعالیت ۲۰ خیابان انتظار برای رای‌دهندگان

هزار رای اولی در مشهد مقدس / راه‌اندازی برنامه کاربردی «انتخابات من» و فعالیت ۲۰ خیابان انتظار برای رای‌دهندگان

  • ۲ ماه قبل
  • 0

فرماندار مشهد مقدس گفت: ۱۲۰ هزار نفر رای اولی در سطح شهرستان مشهد حضور دارند. برنامه های جدید و متعددی برای انتخابات خواهیم داشت که راه اندازی یک برنامه کاربردی و خیابان های انتظار از آن جمله است.
 محسن داوری اظهار کرد: روزشمار انتخابات به شمارش معکوس افتاده و هر روز که می‌گذرد به این رویداد مهم نزدیک تر می‌شویم. فرماندار مشهد با اشاره به اینکه فضای انتخاباتی در کلان شهر مشهد مقدس بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود، افزود: همه بخش‌های مختلف درگیر انتخابات و مردم عزیز در تکاپوی برگزاری این رویداد مهم هستند و امیدواریم در ۱۱ اسفند انتخابات باشکوهی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های مشهد و کلات تعدادی نامزد انصراف داده‌اند، تعدادی درخواست انتقالی به این حوزه‌ها دادند و تعدادی هم درخواست انتقال به مشهد و کلات دارند.
داوری با بیان اینکه ۵۱۳ نامزد باقی مانده‌اند و ۱۶ نفر هم درخواست انتقال به حوزه مشهد و کلات دارند، عنوان کرد: تا امروز ۱۸۷۲ شعبه اخذ رای در مشهد مشخص شده‌اند و پیگیر هستیم ۲۶ شعبه سیار هم به این ظرفیت اضافه کنیم. بر این اساس در صورت موافقت تعداد شعب ما به ۱۸۱۰ شعبه افزایش خواهند یافت.
فرماندار مشهد مقدس با اشاره به اینکه افراد درگیر اجرای انتخابات در ۲۳ منطقه و ۱۴ حوزه انتخابیه مشهد و کلات ثبت سامانه شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند. بر این اساس در حال برطرف کردن نواقص احتمالی هستیم و طی روزهای آینده هم یک مانور در تمام شعب اخذ رای شهرستان برگزار خواهیم کرد.
وی به اقدامات انجام شده در حوزه مشارکت پرداخت و تصریح کرد: در این ایام ۲۰ خیابان انتظار در سطح شهر مشهد فعالیت می‌کنند، همچنین کافه گفت‌و‌گو‌هایی فعال شده‌اند. بر این اساس ۱۲۰ هزار نفر رای اولی هم در سطح شهرستان شناسایی شده‌اند.
داوری با بیان اینکه رای اولی‌ها شوق بسیار زیادی برای حضور در پای صندوق رای دارند، تاکید کرد: بخشی از کسانی که در فرایند اجرای انتخابات ما را کمک می‌کنند از همین رای اولی‌ها هستند. باید گفت؛ در انتخابات پیش رو حوزه‌ نخبگانی و دانشگاهیان به صورت‌های مختلف در اجرا ما را یاری می کنند که نمایندگان فرماندار هستند.
فرماندار مشهد مقدس تصریح کرد: امسال ۳ روز قبل از برگزاری انتخابات در هر ناحیه تعداد شعب اخذ رای را از طریق بنر اطلاع رسانی خواهیم کرد. همچنین تمام آدرس‌های شعب اخذ رای در نرم افزار “نشان” بارگذاری شده و در زمان خود، مردم عزیز از این ظرفیت استفاده خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن «انتخابات من» در حوزه مشهد و کلات طراحی شده است، بیان کرد: این اپلیکیشن از طریق سامانه‌ها قابل دریافت است و مردم می‌توانند آن را نصب و از طریق آن با ما در گفت و گو باشند. بر این اساس؛ هم اطلاعات انتخاباتی در این اپلیکیشن اطلاع رسانی می‌شود و هم نظرات و پیشنهادات مردم به ما منعکس خواهد شد.
داوری تصریح کرد: یک هفته مانده به انتخابات سامانه‌ای تلفنی رونمایی می‌شود که ۳۰ خط تلفن و اپراتور امر پاسخگویی به مردم را انجام خواهند داد. همچنین در روز اخذ رای، کسانی که به شعب سیار نیاز داشته باشند با این شماره می‌توانند تماس بگیرند تا از آن‌ها رای‌گیری به عمل آید.
فرماندار مشهد با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی طبق قانون مکلف هستند تا وزارت کشور و فرمانداری‌ها را در امر اجرای انتخابات همراهی کنند، یادآور شد: تمام روسای مناطق ما و معاونین این مناطق در امر انتخابات در حال همکاری هستند. همچنین بخش خصوصی، اصناف و صنعت به صورت ویژه پای کار انتخابات آمده‌اند و در امر انتخابات ما را یاری خواهند کرد.
منبع : اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *