• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • تشویقی‌های امسال با فرمول جدید محاسبه و به پژوهشگران حوزه سلامت اعطا می‌شود

تشویقی‌های امسال با فرمول جدید محاسبه و به پژوهشگران حوزه سلامت اعطا می‌شود

  • ۸ ماه قبل
  • 0

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ساختارمند شدن حمایت‌های مالی از پژوهشگران حوزه سلامت بر اساس طرح جدید وزارت بهداشت، گفت: هنگامی که بخواهیم حق‌التشویق‌های پژوهش‌های امسال را به پژوهشگران اهدا کنیم، با فرمول جدید خواهد بود.

محسن موهبتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح یکپارچه‌سازی حمایت مالی از پژوهش‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: یکی از وظایف دانشگاه‌ها تولید علم است که توسط پژوهشگران انجام می‌شود، لذا تا کنون دستورالعمل‌های مختلفی برای ایجاد انگیزه در پژوهشگران اجرا شده است.

وی افزود: تا پیش از این هر کدام از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بسته به بودجه خود اقدامات پراکنده‌ای را برای تشویق محققین و پژوهشگران انجام می‌دادند، اما هیچ آیین‌نامه مدون و مشخصی در این زمینه وجود نداشت. خوشبختانه امسال وزارت بهداشت تصمیم گرفت آیین‌نامه‌ای را در این خصوص تدوین کند که بر اساس آن یک مبلغ مشخصی به عنوان حق‌التشویق به محققین پرداخت می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یعنی در حقیقت حمایت مالی از پژوهشگران حوزه سلامت ساختارمند شده است، ادامه داد: بخشی از این حمایت‌ها با بودجه پژوهشی خود دانشگاه‌ها انجام می‌شود و برای تامین بخشی دیگر کمک‌هایی از سمت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

موهبتی با بیان اینکه این طرح هم شامل دانشجویان می‌شود و هم شامل اعضای هیات علمی، عنوان کرد: در خصوص مقالاتی که پژوهشگران می‌نویسند، بسته به جایگاه علمی نویسنده و همچنین سطح علمی مجله‌ای که مقاله در آن چاپ شده، مبلغی به پژوهشگران تعلق می‌گیرد که به طور متوسط این مبلغ بیشتر از یک میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح مبالغی به عنوان حق‌التشویق به مخترعین حوزه سلامت نیز پرداخت می‌شود، گفت: البته این بند هنوز اجرایی نشده است، اما به هر حال اقدامی مثبت است، زیرا تا پیش از این همان حمایت‌های پراکنده‌ای هم که از پژوهشگران صورت می‌گرفت، تنها شامل نویسندگان مقالات علمی می‌شد و تشویقی برای مخترعین لحاظ نمی‌گردید. اکنون اما طرح وزارت بهداشت به این موضوع نیز پرداخته و به مخترعین نیز مبلغی در حدود ۳میلیون تومان اعطا می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: مبالغی که برای اختراع یا نوشتن مقاله به پژوهشگران اهدا می‌شود، صرفا جنبه تشویقی دارد تا در محققین ایجاد انگیزه شود وگرنه طبیعتا برای اجرای پژوهش‌ها مبالغ بسیار بیشتری مورد نیاز است.

موهبتی بیان کرد: البته امسال هنوز مبلغی با فرمول جدید از سمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پژوهشگران پرداخت نشده است، اما مبالغ محاسبه شده و هنگامی که بخواهیم حق‌التشویق‌های پژوهش‌های امسال را به پژوهشگران اهدا کنیم، با فرمول جدید خواهد بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *