• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • درصد قطار‌های مسافربری در محور خراسان است | ۷۶ رام قطار ویژه اربعین در سه مسیر ریلی به مشهد افزوده شد

درصد قطار‌های مسافربری در محور خراسان است | ۷۶ رام قطار ویژه اربعین در سه مسیر ریلی به مشهد افزوده شد

  • ۸ ماه قبل
  • 0

مدیر کل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: در ایام سفر‌های اربعین روزانه یک رام قطار مسافربری به مسیر مشهد – خرمشهر و یک رام قطار نیز به صورت روز در میان به مسیر مشهد – کرمانشاه اضافه شده است.

مصطفی نصیری در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های ادارات کل و سازمان‌های استان خراسان رضوی  که امروز ۳۱مرداد برگزار شد درباره اقدامات راه آهن استان در آستانه اربعین حسینی  تصریح کرد: ۷۶ رام قطار مسافربری رفت و برگشت ویژه اربعین در مسیر‌های مشهد به خرمشهر، کرمانشاه و تهران راه‌اندازی شد. از این تعداد قطار ۲۰ رام قطار رفت و برگشت به ظرفیت ۸ هزار و ۲۵۰ مسافر در مسیر مشهد – تهران و ۵۶ رام قطار نیز در مسیر ایستگاه‌های منتهی به نقاط مرزی در خوزستان و کرمانشاه است.

مدیر کل راه‌آهن خراسان رضوی افزود: در ایام سفر‌های اربعین روزانه یک رام قطار مسافربری به مسیر مشهد – خرمشهر و یک رام قطار نیز به صورت روز در میان به مسیر مشهد – کرمانشاه اضافه شده است.

وی گفت: در مجموع ۲۳ هزار صندلی اضافی به صورت ۵۶ رام قطار رفت و برگشت در خطوط ریلی مشهد – خرمشهر و مشهد – کرمانشاه افزوده شده است. علاوه بر قطار‌های فوق العاده ذکر شده روزانه ۷۴ رام قطار برنامه‌ای در مسیر مشهد به ۲۶ شهر و مرکز استان در تردد هستند.

به گفته نصیری  در زمان استقرار دولت سیزدهم در بحث ترانزیت عملکرد خوبی داشتیم به طوری‌که در تنوع کالا‌های ترانزیتی که از مبادی مختلف به کشورآمده و ترانزیت داشته رشد داشته‌ایم. همچنین در تناژ در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ توانستیم رکورد ترانزیتی را بزنیم، امکانات زیادی برای حمل کالا‌های صادراتی ایجاد شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی در ادامه گفت: در ایستگاه شهید مطهری در گذشته تقریبا روزی ۳۰ واگن بیشتر نمی‌توانستیم  بارگیری کنیم، اما با توجه به توسعه‌ای که انجام شد اکنون قابلیت بارگیری هم‌زمان ۳۰۰ واگن کالای صادراتی را داریم و این باعث شده یک رشد صادراتی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: سال ۱۴۰۱ هم رشد صادراتی داشتیم اما در چهارماه سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ تقریبا ۱۵ درصد رشد کالا‌های صادراتی داشته‌ایم که متناسب با شعار سال بوده است. تقریبا ۷۰ درصد کالا‌های صادراتی که از مرز ریلی سرخس که فعال‌ترین مرز ریلی کشور است از ایستگاه شهید مطهری بارگیری می‌شود و خدمات باری خوبی به صادرکنندگان می‌دهد.

نصیری افزود: با توجه به رشدی که در صادرات داریم توانستیم رکورد جدیدی در تناژ بالای کالا‌های صادراتی از مبدا خراسان به کشور‌های سی‌ ای اس داشته باشیم.

این مقام مسئول یادآورشد: در ۱۲ ماه سال گذشته ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جابه‌جایی مسافر داشتیم  که رتبه اول جابه‌جایی مسافر برون شهری را کسب کردیم. تقریبا ۷۱ درصد قطار‌های مسافربری برون شهری راه آهن به مبدا و مقصد مشهد است که در  سال ۱۴۰۱ با عدد ۱۵ میلیون نفر ثبت رکورد جدید در جابه‌جایی مسافر بوده است.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: علاوه بر رکورد جابه‌جایی مسافر در سال گذشته امسال درچهار ماهه با جابه‌جایی ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر نسبت به سال قبل با ۶ درصد رشد، رکورد جدیدی نسبت به سال قبل داشتیم که در مجموع رتبه اول جابه‌جایی مسافران برون شهری کشور را در ایستگاه مشهد داریم.

وی درباره نوسازی خطوط و ناوگان اظهار کرد: بحث افرایش ناوگان یک بحث کلی و ملی است که توسط شرکت راه‌آهن انجام می‌شود و افزایشی هم که حاصل شده ناشی از همین توسعه است. ۷۱ درصد قطار‌های مسافربری در محور خراسان است اما با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای سفر ریلی نسبت به سفر‌های دیگر عمومی و شخصی است مسلما تقاضا بسیار زیاد است.

 

منبع:شهرآرانیوز

 

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *