خراسان رضوی قطب تولید صنایع دارویی و پزشکی کشور است

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان قطب تولید صنایع دارویی و پزشکی است و تولیدکنندگان این بخش، با تولیدات خود جایگاه ممتازی در حوزه بهداشت و درمان کشور به دست آورده‌اند.

فیروز ابراهیمی  با اشاره به جایگاه ویژه خراسان رضوی در زمینه آمار تولید و کیفیت محصولات دارویی و پزشکی، افزود: بخش دارویی و تجهیزات پزشکی جزو صنایع پیشرو خراسان رضوی است و بر این اساس باید نگاه ویژه ای برای رفع مشکلات این بخش وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش از این برای تامین و خرید ماشین آلات مورد نیاز این صنعت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تعلق گرفته بود که اکنون ارز ۴۲ هزار تومانی در اختیار الین بخش قرار می گیرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: اکنون فعالان این حوزه برای تامین ارز مورد نیاز به منظور واردات مواد اولیه دچار مشکلاتی هستند که امید است مسوولان در این خصوص برنامه ای حمایتی را مد نظر داشته باشند.

ابراهیمی اظهار کرد: از سوی دیگر برخی از واحدهای دارویی و ساخت تجهیزات پزشکی، طرح های توسعه ای دارند که با حمایت مسوولان امکان رفع مشکلات آنها وجود دارد تا در نهایت و با افزایش تولید، شاهد تامین برخی از داروهای جدید مورد نیاز کشور و همچنین گردش اقتصادی مناسب برای استان باشیم.

وی در خصوص صادرات دارو و تجهیزات درمانی و بهداشتی به دیگر کشورها نیز گفت: اولویت اصلی صنایع دارویی، تامین نیاز داخلی کشور است و از سوی دیگر با توجه به اینکه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی از ارز مرجع استفاده می‌کنند به صورت محدود امکان صدور تولیدات آنها به برخی کشورهای پیرامونی فراهم شده است که امید است در آینده به جایگاهی برسیم که بتوانیم نیاز دارویی منطقه و کشورهای همسایه را نیز، با توجه به کیفیت محصولات تولیدی خود، در اختیار بگیریم.

منبع :ایرنا

انتهای پیام ://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *