• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در مشهد پرداخت شد بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در مشهد پرداخت شد

بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در مشهد پرداخت شد بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در مشهد پرداخت شد

  • ۱ سال قبل
  • 0

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای هزار و ۵۱۰ متقاضی پرداخت شده است.

رضا رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۲۳۸ مددجوی کمیته امداد هزار و ۹۰ میلیارد ریال و ۲۰۴ مددجوی بهزیستی نیز ۲۰۲ میلیارد ریال در شهرستان مشهد تسهیلات خوداشتغالی دریافت کرده اند همچنین ۷۰ میلیارد ریال از این مبالغ برای ایجاد مشاغل خانگی به ۶۸ متقاضی پرداخت شده است.

وی ادامه داد:بخش عمده تسهیلات اشتغال بر اساس قانون، وام خود اشتغالی تبصره ۱۶ قانون بودجه است که به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید تعلق می‌گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: امسال سهمیه تسهیلات خوداشتغالی شهرستان مشهد برای مددجویان کمیته امداد به سه هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال و سهمیه اشتغال مددجویان بهزیستی به هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته اما هنوز تسهیلات تبصره ۱۶ بنیاد شهید ابلاغ نشده است.

رمضانی افزود: کمیته امداد پارسال در قالب تبصره ۱۶، هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به هزار و ۹۶۲ نفر و  ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۷۸ مددجوی بهزیستی و نیز ۱۸۰ میلیارد ریال به ۱۴۹ متقاضی خوداشتغالی از بنیاد شهید در مشهد پرداخت کرد.

وی همچنین به تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان مشهد اشاره کرد و ادامه داد: پارسال مجموع سهمیه تسهیلات مشاغل خرد خانگی در شهرستان مشهد، ۱۵۰ میلیارد ریال بود که به طور کامل جذب شد و امسال این تسهیلات به ۵۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: البته این سهمیه در شهریور ماه ابلاغ شده است از این رو نمی توان انتظار پرداخت مثلا نیمی از این رقم را داشت از طرفی هنوز بخشی از این اعتبارات به بانکهای عامل ابلاغ نشده  است.

تعهد ایجاد شغل جدید در شهرستان مشهد طی سال جاری ۵۷ هزار و ۲۸۸ شغل اعلام شده است که یکی از راههای تحقق آن پرداخت تسهیلات است.

شهرستان مشهد با چهار میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه