افزایش ۵ درصدی مصرف گاز در خراسان رضوی

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیرعامل شرکت گاز استان از افزایش ۵ درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش‌های مختلف خراسان رضوی در مدت زمان ۶ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

حسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان مصرف گاز در خراسان رضوی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۵ میلیارد و ۸۵۹ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۵ میلیارد و ۵۸۷ میلیون مترمکعب بود.

وی با اشاره به رشد گازرسانی به بخش‌های مختلف استان در سال جاری افزود: میزان مصرف گاز طبیعی نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷۲ میلیون مترمکعب افزایش داشت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: مصرف گاز طبیعی استان در ۶ماهه اول امسال به ترتیب در بخش نیروگاهی ۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون مترمکعب، خانگی و عمومی ۲میلیارد و ۱۴۵ میلیون مترمکعب، حمل و نقل ۴۱۳ میلیون مترمکعب و صنایع فولاد و سیمان ۶۸۶ میلیون مترمکعب بوده است.

افتخاری تصریح کرد: بخش خانگی و عمومی با ۹.۲ درصد و حمل و نقل با ۸.۱ درصد بیشترین میزان افزایش گازرسانی سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به موج گرما در تابستان ۱۴۰۱ شبکه گازرسانی به نیروگاه‌های استان به صورت ۱۰۰ درصد پایدار بوده و ۴۴ درصد کل گاز استان برای تولید برق مصرف شده است.شرکت گاز خراسان رضوی با ۲میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گاز طبیعی پس از استان تهران بیشترین میزان مشترک گاز کشور را دارد.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه