اجرای ۱۷ پروژه عمرانی در امام زاده غیاث الدین محمد مشهد

  • ۲ سال قبل
  • 0

فهیمی گفت: با اجرای ۱۷ پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ۲۰ ماه گذشته فضای داخلی بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد جهت رفاه زائرین گسترش پیدا کرد.

، حامد فهیمی در خصوص فعالیت های عمرانی این امامزاده بیان کرد: بقعه متبرکه امامزاده غیاث الدین محمد در فاصله صدمتری حرم مطهر حضرت رضا(ع) واقع شده است و این فاصله اندک تا حرم مطهر بر زائر پذیری این امام زاده تاثیر بسزایی داشته است به گونه ای که ما را بر این وا داشت که رواق ها و فضای داخلی امامزاده را توسعه دهیم.

مدیر اجرایی بقعه متبرکه امامزاده غیاث الدین محمد(ع) افزود: در این راستا فعالیت های عمرانی بقعه متبرکه امامزاده غیاث الدین محمد با محوریت گسترش رواق برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ و سیره اهل بیت علیهم السلام در جامعه و برگزاری مراسمات و اجتماعات ملی ، مذهبی آغاز شد و در مدت ۲۰ ماهه اخیر با تلاش های شبانه روزی در چند فاز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه برای توسعه رواق به میزان ۱۴۵ متر مربع، مهمانپذیر طلایی خریداری و مراحلی چون کاشت بلت، مقاوم سازی ستون ها، قالب بند، بتن ریزی، کف سازی و سیمان کاری، دیوار چینی، گچ و رنگ آمیزی انجام شد؛ گفت:حذف ۴ ستون از صحن، با بررسی های مهندسی و مقام سازی پل های سقف، به جهت یک دست شدن رواق و زیبا سازی ستون های دیگر از دیگر فعالیت های عمرانی این بقعه بوده است.

مدیر اجرایی بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد(ع) افزود: برای موارد فوق ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

فهیمی تصریح کرد: کفپوش ۵۵۰ متر حیاط بقعه با هزینه دو میلیارد ریال، احداث دو کفشداری آقایان و خواهران برای تسهیل خدمت رسانی به زائرین و مجاورین، تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی برادران ، احداث و اضافه شدن وضو خانه به سرویس بهداشتی خواهران، تعویض درب اصلی امام زاده و بزرگ تر شدن آن، تهیه و نصب حدود ۱۸۰ متر مربع دیوار پوش پی وی سی برای یک دست شدن دیوار های داخل حیاط و فراهم آوری جایگاهی برای استراحت زائر جمعا با هزینه بالغ بر ۴ میلیارد ریال انجام شده است.

وی بیان کرد: با توسعه رواق و همچنین حذف ستون های وسط ، نیاز مبرم به فرش احساس می شد که این امر با اختصاص بودجه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و تهیه فرش های یکسان بافت با ابعاد و قالب شبستان به تولید کارخانجات کاشان ، میسر شد.

مدیر اجرایی بقعه متبرکه امامزاده غیاث الدین محمد(ع) با بیان اینکه برای بازسازی قسمت اداری قدیم و تبدیل آن به اتاق کنفرانس برای برگزاری جلسات و همایش ها چهار میلیارد ریال هزینه شده است؛ گفت: با توجه به کثرت زائرین درب اصلی بقعه تعویض و به دو برابر شدن فضای ورودی تبدیل گردید که در این خصوص هشتصد میلیون ریال هزینه شده است.

فهیمی اظهار داشت: خرید و اجرای منبع ذخیره آب در صورت نیاز، اجرای سقف سازه فضا کار برای قسمت اضافه شده به رواق به میزان حدودی ۱۸۵ متر مربع با احتساب مدیریت بارش باران و برف و اجرای ایزوگام برای کل سقف بقعه با متراژ حدودا ۱۶۰۰ متر مربع جمعا با هزینه بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر فعالیت های عمرانی بقعه در جهت خدمات موثر به زائران می باشد.

وی گفت: تابلو ورودی حیاط شبستان با توجه به گسترش حیاط بقعه، بصورت قوس با مساحت حدودی ۲۳ متر طول به همراه زیر سازی و نورپردازی، نقاشی صحن به مساحت حدود ۱۵۰۰ متر مربع، اجرای سایبان در حیاط و اختصاص اتاقی مجزا جهت فعالیت های فرهنگی ، مشاوره و غیره در شبستان جمعا با بودجه ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این راستا انجام شده است.

گفتنی است بقعه متبرکه امامزاده غیاث الدین محمد(علیه السلام) معروف به گنبد خشتی در فاصله صد متری حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) در کوچه ای به نام گنبد خشتی مجاور فلکه طبرسی و چهارسوی نوغان واقع شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه