توزیع ۱۵ هزار تن شکر در خراسان رضوی طی فروردین ۱۴۰۱

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در فروردین امسال ۳۰۰۰ تن شکر خانوار و ۱۲ هزار تن شکر در بخش صنف و صنعت در خراسان رضوی توزیع شده است.

حمید جنتی در خصوص توزیع شکر دولتی در اسفند ماه و ماه مبارک رمضان امسال در خراسان رضوی اظهار کرد: نیاز ماهانه استان به شکر حدود ۱۸ هزار تا ۲۰ هزار و نیاز سالانه استان ۲۵۰ هزار تن است. بخشی از این نیاز از طریق بخش دولتی و بخشی دیگر از طریق بخش خصوصی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۱۰ هزار تن تولید شکر در خراسان رضوی از طریق استحصال از چغندر تولید شده و باقی نیاز باید از طریق بخش دولتی تامین شود. اسفند ماه سال قبل و فروردین ماه سال جاری بخش دولتی برای ماه مبارک رمضان مقدار قابل توجهی شکر را به استان اختصاص داد. اسفند سال قبل نیز حدود ۳۰۰۰ تن شکر در بخش خانوار و ۱۵ هزار تن شکر در بخش صنف و صنعت توزیع شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: تلاش می‌شود در اردیبهشت امسال نیز سهم شکر قابل توجهی به استان اختصاص یابد. از همین رو نگرانی در خصوص کمبود شکر در خراسان رضوی وجود ندارد. حدودا ۵۲ درصد از این شکر سهم خانوار بوده و در سطح شهر مشهد توزیع می‌شود. همچنین بخش قابل توجهی از سهم شکر صنعتی نیز در شهر مشهد توزیع می‌شود زیرا صنایع و صنوف متعددی در مشهد فعالیت دارد.

جنتی با اشاره به اینکه سهمیه شکر برای شهر مشهد بیش از ۳۲۰۰ تن است، اضافه کرد: قیمت مصوب دولتی شکر برای هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ و با احتساب ۹ درصد ارزش افزوده ۱۲ هزار ۵۳۴ تومان است و تا زمانی که این شکر در اختیار مباشر قرار می‌گیرد و به دست مصرف‌کننده می‌رسد، قیمت آن ۱۴ هزار تومان می‌شود.

وی تصریح کرد: البته قیمت شکر بخش خصوصی متفاوت است. شکر مربوط به بخش خصوصی مشمول قیمت‌گذاری دیگر و با قیمت بالاتری عرضه می‌شود. بنابراین این شکر مشمول قیمت‌گذاری دولتی نخواهد شد و انجمن صنفی مربوطه قیمت شکر را با توجه به قیمت تمام شده آن تعیین می‌کند.

قیمت شکر در بازار آزاد متفاوت است

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر قیمت شکر در بازار آزاد متفاوت است. با توجه به تقاضای بالای شکر در ماه مبارک رمضان، انبارگردانی‌ها و همچنین بروز برخی مشکلات در فرایند حمل و نقل هر کیلو شکر تا ۲۱ هزار تومان نیز در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

جنتی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت تامین شکر در استان با ورود شکر به شبکه و اعلام سهمیه اردیبهشت ماه در چند روز آینده با کاهش قیمت شکر مواجه خواهیم شد.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *