بستری ۳۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی

  • ۲ سال قبل
  • 0

 رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با اشاره به اینکه روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان همچنان افزایشی است، گفت: طی ۲۴ گذشته ۳۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند.

دکتر محمد پهلوان کاشی در گفت‌‎وگو با ایسنا اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۳۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد ۲۵۲ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند.

وی افزود: روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان  همچنان افزایشی است. در حال حاضر ۱۱۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۸۲۲ بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده‌اند.

پهلوان خاطرنشان کرد: همچنین ۲۶۱ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۱۹۲ بیمار از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۴۶ بیمار مبتلا به کرونا به صورت سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز جامع سلامت منتخب مراجعه داشتند.

پهلوان تاکید کرد: همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج های کرونا دارد، از این رو از عموم مردم خواستاریم در صورت بروز علائم شبیه به سرماخوردگی، ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت راهنمایی‌های لازم به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: تکمیل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌‎های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *