جنایت بر سر ارثیه پدری در مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

همین فروردین امسال بود که سر خانه پدری با برادرش دعوایش شد. برادرش می‌گفت: «تا همین‌جا هم زیادی نشسته‌ای و هرچه سریع‌تر باید خانه را خالی کنی» اما مرد جوان حاضر به عقب‌نشینی نبود و هرطور بود می‌خواست جایش را نگه دارد و برای همین از باب مغلطه وارد شد و حاضر به ترک خانه پدری‌اش نشد.
این دعواها ادامه داشت؛ از طرفی برادرها می‌گفتند باید خانه پدری خالی شود و از سوی دیگر مرد جوان مدعی بود که پول مستأجر را داده و اوست که باید در خانه بنشیند. خانه‌ای که روزی یک خانواده را در کنار هم جمع کرده بود، حالا سوهان روح آن‌ها شده بود و دعوا و جدل‌های گاه و بیگاه برادرها درست تا همین دیشب ادامه داشت تا اینکه ماجرا بیخ پیدا کرد و رنگ جنایت گرفت. خون جلو چشمانش را گرفته بود و می‌خواست هرطور شده برادرش را سر جایش بنشاند و به این دعواها پایان دهد. برای همین به سراغش در شهرک نوید رفت.

شب‌نشینی که رنگ خون گرفت
مرد ۳۸ساله همراه با یکی از دوستانش داخل خانه بی‌خبر از همه‌جا نشسته بودند که صدای ضربات محکم به در خانه نظرشان را جلب کرد. دوست مرد ۳۸ساله برای اینکه به شخصی که به‌شدت در خانه را می‌کوبید، درسی بدهد، پایین رفت وهمین که در را باز کرد، صدای شلیک فضای کوچه را پر کرد. مرد جوان با شنیدن صدای تیر خود را بلافاصله به پایین رساند و دید دوستش با بدنی خون‌آلود داخل حیاط خانه افتاده است. او که از دیدن این صحنه دلخراش شوکه شده بود، بلافاصله با پلیس و اورژانس تماس گرفت و موضوع را گزارش کرد.
طولی نکشید که خودرو امدادی آژیرکشان در محل حاضر شد؛ اما دیگر کار از کار گذشته بود و دوست مرد جوان به دلیل خون‌ریزی شدید جانش را از دست داده بود. در همین موقع تیم انتظامی که از کلانتری سپاد به محل حادثه اعزام شده بود، پایش به این صحنه جنایت باز شد و این‌گونه بود که پرونده قتل دیگری در مشهد گشوده شد.

قاتل، برادرت بود
خبر این قتل هولناک بلافاصله به بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد اعلام شد و زمانی نگذشت که قاضی میرزایی در محل حادثه حضور یافت. در حالی که هنوز مشخص نبود این قتل به چه علت و با چه انگیزه‌ای بوده است ادعای یکی از همسایگان، کلاف به هم پیچیده این جنایت شامگاهی را باز کرد. او گفت برادر مرد ۳۸ساله درحالی‌که سلاح بزرگی در دست داشته، به محض باز شدن در به طرف مقتول شلیک کرده است.
تحقیقات این پرونده با توجه به اختلافات قبلی ۲برادر حاکی از آن بود که متهم به قصد کشتن برادرش آمده بوده و وقتی دوست برادرش در را باز کرده، او به خیال اینکه برادرش است، با تفنگی که در دست داشته یک تیر شلیک کرده و گریخته است.
با به دست آمدن این سرنخ و با همکاری برادر قاتل، تحقیقات میدانی برای شناسایی و دستگیری او آغاز و تیم جنایی پلیس آگاهی مسئول ادامه بررسی‌ها شد.

قاتل به‌زودی دستگیر می‌شود
قاضی ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه۲ مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت که قاتل ۳۴سال دارد و از قبل با برادر بزرگ‌ترش سر ارث و میراث مشکل داشته است.
بازپرس کاظم میرزایی ادامه داد: مقتول نیز مردی حدودا ۳۸ساله است که از ناحیه سر، صورت و سینه مورد اصابت گلوله اسلحه شکاری قرار گرفته و برای علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است.
این مقام قضایی بیان کرد: تحقیقات ما در این‌باره ادامه دارد و با توجه به سرنخ‌های به‌دست‌آمده به‌زودی قاتل دستگیر خواهد شد.

منبع: روزنامه شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه