کلید توسعه یافتگی هر کشوری انباشت سرمایه است

  • ۵ سال قبل
  • 0

رزم حسینی با اشاره به اینکه اقتصاد، فرهنگ و امنیت وابسته به یکدیگر هستند، به‌ گونه‌ای که اقتصاد قوام جامعه است، گفت: کلید توسعه یافتگی هر کشوری انباشت سرمایه است.

علیرضا رزم‌حسینی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه خراسان رضوی ضمن تبریک هفته دولت گفت:دستورالعمل‌های مزاحم و قوانین موازی آزاردهنده است و اختیارات نیز متناسب با مسئولیت ‌ها نیست و حتی استانداران اختیارات کافی ندارند، در این شرایط چه باید می‌کردیم لذا سراغ مثلث توسعه اقتصادی رفتیم که در مسیر اقتصاد مقاومتی و انسجام بخشی موثر است.

استاندار خراسان رضوی افزود: نمایندگان مجلس در این مسیر نقش موثری دارند، وزارت میراث فرهنگی طرح دولت نبود و متعلق به مجلس بود، باید از ظرفیت نمایندگان و سرمایه‌گذاران استفاده کنیم تا رشد اقتصادی با کمک انباشت سرمایه محقق ‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد و فرهنگ و امنیت وابسته به یکدیگر هستند به‌ گونه‌ای که اقتصاد قوام جامعه است و در قرآن، آیات و روایات نیز به این مسئله توجه شده است، اظهارداشت:در کرمان اقدامات خوبی را صورت دادیم و مبنا را فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دادیم، اقتصاد قوی مانع نفوذپذیری می‌شود و اقتصاد ضعیف عامل نفوذ است.

رزم حسینی با بیان اینکه عملکردهای ضعیف اقتصاد کشور را دچار چالش و عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی اقتصاد کشور را دچار تزلزل کرده است، ادامه داد:ما برنامه‌های خود را در معرض نقد خبرنگاران قرار داده‌ایم و این استان را به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم کرده‌ایم و دنبال شناسایی شرکت‌های نامدار بودیم و نقطه شروع کار را در روستاها قرار دادیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: با شرکت‌های متعددی گفت‌وگو کردیم و داوطلبانه پای کار آمدند و تا امروز ۸۵ شرکت مسئولیت توسعه جوامع محلی را برعهده گرفته‌اند، مردم مستعد توانمند شدن را باید توانمند کنیم تا صرفا یارانه بگیر نباشند، قرار است در نهایت ۱۰۰ معین اقتصادی را تعیین کنیم و خود را برای آبادانی استان وقف کرده‌ایم و فقر و نداری مردم استان را نمی‌توانیم تحمل کنیم و همه باید در جهت آبادانی استان تلاش کنند.

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه هم در خصوص تاثیر شبکه دانشگاهی در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی اظهار کرد: مدل اقتصاد مقاومتی در حال اجرا به دانشگاه ارائه شده و قرار است که دانشگاه مسئولیت نظارت و کنترل اجرای فرایند مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را داشته باشند.

رزم حسینی افزود: معتقدیم که همه مدیران اجرایی استان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و اگر واقعا موردی خلاف این سیاست توسط اصحاب رسانه مشاهده شد، به معاونت سیاسی، امنیتی استانداری منعکس شود تا رسیدگی کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بنای ما بر این است که از طرف هیچ کدام از دستگاه های استان از خبرنگاران و رسانه ها شکایتی صورت نگیرد و همواره هم بر این اصل تاکید خواهیم کرد، گفت:بخش زیارت یکی از بخش های قوی استان است لذا در حوزه اقتصاد زیارت ما در حال تلاش هستیم و تمام برنامه ریزی های ما در جهت ماندگاری زائر است.

منبع: شبستان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *