• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خطوط قطارشهری مشهد

انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خطوط قطارشهری مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خطوط قطار شهری مشهد در سال جاری خبر داد.

خلیل الله کاظمی در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵-۳۰ درصد ترددها از مبادی حرم مطهر عبوری است که اگر این ترددها محدود و از مسیرهای دیگری انجام شود، شاهد کاهش ترافیک در هسته مرکزی خواهیم بود البته قبل از محدودیت ترافیک باید اقداماتی از قبیل احداث پارکینگ و تقویت سیستم حمل و نقل عمومی دراین محدوده انجام شود.

وی ادامه داد: در طرح ترافیک هسته مرکزی شهر احداث پارکینگ در میدان شهدا، بسیج، شهید گمنام و نواب صفوی پیش بینی شده است، هر چند که باید در کنار استفاده از پارکینگ فرهنگ استفاده و محدودیت ترافیکی نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا اکنون پارکینگ آرمان با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ خودرو در میدان ۱۷ شهریور وجود دارد اما به دلیل نبود محدودیت تردد خودرو شخصی بیشتر ظرفیت آن همیشه خالی است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به  تقویت سیستم حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی شهر افزود: در مجموع احداث پارکینگ، تقویت حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت تردد خودروها سه ضلع مثلث ترافیکی طرح ترافیک هسته مرکزی شهر هستند که دو هفته دیگر برای رفع نقص با حضور استاندار و سایر دستگاه های مرتبط بررسی خواهند شد.

کاظمی بیان کرد: شهردار مشهد بر رعایت زمانبندی و سرعت در اجرای پروژه تاکید دارد، لذا تمامی پروژه های جدید برای اولین بار در کشور با در نظر گرفتن زمان اجرا و با روشن شدن تابلو روزشمار آغاز می شود تا شهروندان در جریان روند کار قرار بگیرند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از اقدامات برای اجرای پروژه ها مانند تملک و معارضات دست ما نیست اما خود را مقید به رعایت زمانبندی کرده ایم و خوشبختانه پروژه هایی که با تابلوی روزشمار آغاز شده نه تنها از زمانبندی عقب نیستند بلکه برخی مانند پروژه دوربرگردان غیرهمسطح آیت الله هاشمی رفسنجانی از زمانبندی جلو هستند.

وی با اشاره به وضعیت پارکینگ و پایانه اتوبوس غیر همسطح آزادی نیز افزود: این پروژه که سال گذشته کلنگ زنی و قرار بود تیرماه ۹۹ به بهره برداری برسد در اجرا با معارضاتی از جمله کابلهای مخابراتی، فیبر نوری و لوله های آب و گاز روبرو شد که انتقال آنها نیاز به دریافت مجوز از وزارتخانه های مربوطه داشت که این موضوع باعث تاخیر ۷ ماهه در اجرای پروژه شد.

کاظمی در ادامه گفت: اکنون این معارضات برطرف و توانسته ایم با سرعت دادن به پروژه حدود ۴ ماه از این تاخیر را جبران کنیم و امیدواریم با همین روند پروژه را طبق تابلو روزشمار آبان ماه ۹۹ به بهره برداری برسانیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد عنوان کرد: اجرای خطوط قطارشهری مشهد طبق برنامه است و هر چند تحریم ها باعث سختی کار شده اما کار همچنان ادامه دارد و توانستیم ادامه خط دو را از میدان شریعتی تا شهید کاوه طبق وعده ای که داده بودیم به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: دو ایستگاه الندشت و کوهسنگی نیز به دلیل اینکه در طراحی اولیه به صورت تجاری دیده شده بود با وجود وضعیت اقتصادی در طرح تغییراتی ایجاد شد که همین امر باعث تاخیر در احداث آنها شد اما اکنون کار تکمیل این دو ایستگاه به سرعت در حال انجام و در آبان ماه آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: حفاری خط سه نیز که از میدان فردوسی در دو جبهه و با دو دستگاه حفار از میدان فردوسی تا پایانه امام رضا(ع) و از میدان فردوسی تا الهیه در حال انجام است که یک حفار اکنون در نزدیکی پایانه امام رضا (ع) و حفار دیگر در محدوده امامت ۴۹ مشغول حفر تونل هستند.

کاظمی بیان کرد: در فاز اول ۵٫۳ کیلومتر از ۲۸ کیلومتر خط سه حدفاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) را تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهیم رساند که لایحه دریافت مجوز ساخت ایستگاه های باب الجواد(ع)، بسیج و پایانه امام رضا(ع) را به شورای شهر ارائه داده ایم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط چهار قطارشهری نیز چندی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد، افزود: اکنون عملیات ایجاد شفت ورود دستگاه حفار در حال انجام است که حدود ۶-۷ ماه زمان خواهد برد و پس از اتمام کار حفاری تونل خط ۳ دستگاه های حفار اقدام به حفر تونل خط ۴ قطار شهری خواهند کرد.

وی با اشاره به انتشار اوراق مشارکت برای خطوط قطارشهری گفت: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر و به فروش رفت و برای امسال نیز ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *