۴ شهید گمنام و ۳ شهید شناسایی شده در استان تشییع می شوند

  • ۵ سال قبل
  • 0

پیکرهای چهار شهید گمنام دفاع مقدس به همراه سه شهید شناسایی شده، امروز پنج شنبه به خراسان رضوی انتقال می یابند تا در شهرستان های استان تشییع و خاک سپاری شوند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی دیروزدر نشستی خبری در خصوص نحوه تشییع این شهدا بیان کرد: دو شهید گمنام که از شهدای کربلای ۵ در شلمچه و عملیات محرم در شرهانی هستند، در باغ ملی شهرستان تربت حیدریه تدفین می شوند. یک شهید که از شهدای عملیات رمضان در شرق بصره است در بوستان مرکزی شهر عطاملک جوین و شهید دیگر که از شهدای عملیات کربلای ۵ در شلمچه است  در تپه گردشگری سلطان آباد تدفین خواهد شد.سردار حسینعلی یوسف علیزاده خاطر نشان کرد: در میان این شهدا پیکر پاک سه شهید شناسایی شده که دو پیکر در سبزوار و یک پیکر در تربت حیدریه تدفین خواهند شد و احتمالا یک شهید برای مشهد خواهد بود که درصورت قطعیت اطلاعات مربوط به این شهید توسط بنیاد شهید اعلام می شود. وی با اشاره به ویژه برنامه های تشییع و تدفین پیکر این شهدا، گفت: ساعت ۸ صبح روز جمعه، هفتم تیر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد به استقبال این پیکرهای مطهر می رویم و مراسمی در فرودگاه برگزار می کنیم. سپس پیکرها به حرم مطهر منتقل می شوند و پس از طواف در حرم و اقامه نماز جمعه، امام جمعه محترم بر این پیکرها نماز خواهند خواند.
سردار یوسف علیزاده خاطر نشان کرد: به دلیل این که شهدا از شب قبل به مشهد وارد نمی شوند و زمان برگزاری مراسم فشرده است، مراسم تشییع رسمی در مشهد نداریم و شهدا مستقیم به شهرستان های اعلام شده منتقل و تدفین می شوند، مراسم عزاداری این شهدا نیز روز شنبه همزمان با شهادت امام صادق(ع) برگزار می شود.
۳۰ نقطه تدفین شهدای گمنام استان، بدون یادمان
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره تعداد مناطق تدفین پیکر شهدای گمنام استان، گفت: تا کنون ۹۵ نقطه در استان وجود داشت که با تدفین این شهدای گرانقدر به ۹۸ نقطه می رسد. قبل از استقرار بنده به عنوان مدیرکل بنیاد، ۳۰ نقطه از نقاط تدفین شهدا بدون یادمان بود و به ایجاد یک سنگ مزار اکتفا شده بود که مایه تاسف است. گرچه شان شهدا همیشه محفوظ است اما ما هم وظیفه داریم جلوه و منظر مناسبی برای مزار این عزیزان ایجاد کنیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: با پیگیری های ما، تحرکی در مجموعه اداره کل به وجود آمد و ۱۵ نقطه از این تعداد، مشغول ساخت المان هستند و تا حدود سه  ماه آینده از این المان ها بهره برداری می شود. درباره نقطه جدید تدفین نیز بنا شده که المان ها را در سالگرد تدفین این شهیدان گمنام، افتتاح کنیم.
سردار یوسف علیزاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران درباره این که سهمیه بندی استان ها و شهرستان ها از شهدای گمنام چگونه صورت می گیرد، گفت: با توجه به این که شهید گمنام در کدام منطقه و عملیات تفحص شده، محل اعزام محدود به چند استان می شود و پیکر را به یکی از این استان ها می فرستند. در ادامه نیز ما در کمیسیونی متشکل از میراث فرهنگی استان، استانداری، سپاه پاسداران، ارتش، ناجا و بنیاد شهید، از میان شهرستان های متقاضی، موارد واجد شرایط و مطلوب را انتخاب می کنیم.
وی همچنین تعداد کل شهدای گمنام استان را ۳۰۵ شهید اعلام کرد.

منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *