استخراج سالانه ۴۰ تن فیروزه از معدن نیشابور

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل شرکت تعاونی معدن فیروزه نیشابور از استخراج و جمع آوری سالانه ۴۰ تن فیروزه از معدن نیشابور خبر داد.

به گزارش جام جم خراسان رضوی، حامد فضلیانی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از معدن فیروزه نیشابور اظهار کرد: صنعت فیروزه یکی از قدیمی‌ترین صنایع بوده و معدن فیروزه نیشابور هم یکی از قدیمی‌ترین معادن دنیا بوده و آثار فیروزه‌های استخراج شده از این معدن مربوط به ۶۷۰۰ سال قبل بوده که همچنان ادامه دارد.

فضلیانی تصریح کرد: میزان فیروزه‌های خالص قابل استخراج در معدن فیروزه نیشابور بالغ بر ۸ هزار تن بوده و سالانه ۴۰ تن فیروزه استخراج و جمع‌آوری می‌شود و در این معدن استخراج تا ۱۸ طبقه زیر زمین را داشته‌ایم که عمیق‌ترین عمق آن ۸۰ متر بوده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی معدن فیروزه نیشابور  با اشاره به اینکه ۳۴ غار قدیمی در محدوده این معدن داریم، گفت:معدن فیروزه نیشابور در سال ۹۳ به عنوان معدن نمونه گردشگری کشور انتخاب شد و این مجموعه سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی دارد و از مسئولان می‌خواهیم مشکلات موجود در این حوزه از جمله بیمه گردشگران را برطرف کنند.

وی ادامه داد: تا سال ۸۱ این معدن ۱۸ پرسنل شاغل با ۲ تن فیروزه استخراج شده سالانه داشت و از آن سال به بعد که توسط شرکت تعاونی معدن فیروزه نیشابور مدیریت می‌شود ۱۵۰ نفر پرسنل شاغل داریم و بالغ بر ۱۵۰ نفر هم در این مدت بازنشسته شده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *