۱۲مدرسه غیر مجاز فوتبال در مشهد اخطار گرفتند

  • ۵ سال قبل
  • 0

مسئول کمیته جوانان هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۲ مدرسه فوتبال غیر مجاز در سطح مشهد شناسایی شده اند و به این مدارس ۷۲ ساعت مهلت داده شد تا پرونده خودرا تکمیل کنند در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

سید خلیل موسوی افزود: هم اکنون از ۵۷ مدرسه فوتبال مجاز در خراسان نیمی از آنان در مشهد و بقیه در شهرستانهای دیگر استان فعالیت می کنند که هفت مدرسه از این تعداد به آموزش فوتبال برای بانوان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مطابق آئین نامه تاسیس مدارس فوتبال که مصوب وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در سال ۹۴ است ارکان نظارت بر این مدارس شامل ادارات کل ورزش و جوانان، هیات‌های فوتبال استانها و ناظر فدراسیون برای سرکشی به مدارس مورد نظر است لذا تنها هیات فوتبال متولی برخورد با تخلفات در این مدارس نیست.

مسئول کمیته جوانان هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: بر اساس آئین نامه یاد شده تنها رکن صدور مجوز فعالیت این مدارس هیات‌های فوتبال استانها هستند لذا خدماتی چون استعدادیابی برای تیم های استانی و ملی و حضور فوتبالیست‌های نونهال تنها در مدارس فوتبال دارای مجوز انجام خواهد شد.

موسوی افزود: لیگ فوتبال زیر ۱۲ سال استان خراسان رضوی نیز با شرکت مدارس فوتبال مجاز تیر ماه امسال برای نخستین بار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مدارس فوتبال باشگاه های استقلال، پرسپولیس، پدیده شهر خودرو و سپاهان در استان خراسان فعالیت مجاز دارند اما هیچ باشگاه خارجی و یا نماینده آن مجوز فعالیت در استان را ندارد و برخی مطالب مبنی برای برگزاری اردوهای استعدادیابی برای تیم های خارجی در استان صحت ندارد.

مسئول کمیته جوانان هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: چالش اصلی مدارس غیر مجاز فوتبال استان مربوط به این گونه فعالیت ها در مدارس است مثلاً در ایام تعطیلات تابستان برخی معلمان ورزش بدون مجوز و هرگونه مدرک آموزشی در حوزه فوتبال اقدام به اجاره زمین ورزش و تمرین با دانش آموزان مدارس ابتدایی می کنند.

موسوی گفت: برگزاری کلاسهای تابستانی ورزشی از جمله در فوتبال توسط برخی معلمان و به خصوص در مدارس غیر انتفاعی تنها با هدف کسب درآمد صورت می گیرد و لازم است خانواده ها از ثبت نام فرزندان خود در این برنامه های فوق برنامه برای جلوگیری از وارد آمدن آسیبها و صدمات احتمالی اجتناب کنند.

منبع : ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه