تخفیف ۸۰درصدی لوازم بهداشتی تقلب است

  • ۵ سال قبل
  • 0

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: اجناس ما امسال نسبت به مدت مشابه‌ در سال گذشته تا ۶۰۰ درصد افزایش قیمت داشته ،چگونه است که با این وضعیت کسی به این تخفیف‌های بالا شک نمی‌کند. ارائه اجناسی با این تخفیف‌های زیاد آنهم با این وضعیت ارز و بازار چیزی جز تخلف و تقلب نیست.

کالاهای بهداشتی، آرایشی و شوینده‌ها جزو اقلامی هستند که خود آن‌ها و یا مواد اولیه تولیدشان وارداتی است لذا نوسان قیمتها باعث گرانی آن‌ها، کاهش خرید مردم و کسادی بازار فروشندگان این رسته صنفی می‌شود.

محمد جواد فرزانه رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد در خصوص وضعیت بازاراین روزهای لوازم آرایش و بهداشتی گفت:تمام مغازه‌های فروش لوازم آرایشی بهداشتی البته بجز داروخانه‌ها زیر نظر صنف ما هستند ولی ارتباط مغازه هایی که اجناس تاریخ مصرف گذشته دست مردم می‌دهند را با صنف لوازم آرایشی بهداشتی تکذیب می‌کنم این‌ها هیچ نسبتی با صنف ما ندارند.

وی گفت:در جریان هستم که یکی دو مغازه خیلی بزرگ در سطح شهر مرتب اجناسشان را مثلا زیر قیمت بازار با ۸۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهند، این‌ها کسانی هستند که اجناس و لوازم آرایشی بهداشتی تاریخ مصرف را از مراکز مختلف جمع آوری می‌کنند و با درج دستی تاریخ روز با نازلترین قیمت به فروش می‌رسانند که درهمین رابطه مدتی پیش از سمت دانشگاه علوم پزشکی یکی از همین محموله‌های بزرگ ضبط شد. ولی باز هم می گویم که این مراکز زیر مجموعه ما نیستند و به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند.

فرزانه ادامه داد: من بارها از همشهریان خواسته ام که از هیچ واحد صنفی غیر مجاز و واحدی که پروانه کسب ندارد کالایی را خریداری نکنند چون ما همکارانمان را ملزم کرده‌ایم که پروانه کسبشان را برای ارائه به مشتری در در معرض دید قرار دهند.

وی افزود: متاسفانه برخی صنوف مانند داروخانه‌ها، مغازه‌های فروش گیاهان دارویی حتی برخی خرازی‌ها و…با ما تداخل صنفی دارند و با توجه به گزارش هایی که به دست ما رسیده است در کنار داروها و داروهای گیاهی کالاهایی مانند رنگ مو، شامپوهای ضد ریزش، کرمهای ضد لک و…هم ارائه می‌کنند و ما بارها شاهد گزارش هایی در خصوص گران فروشی و ارائه جنس تاریخ مصرف گذشته حتی از سمت داروخانه‌ها و این مراکز به مشتری داشته‌ام ولی متاسفانه از آن جایی که این مراکز تحت نظارت ما نیستند ما امکان بررسی این گزارشات را نداشته‌ایم.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد در خصوص تخفیف‌های بسیار بالای برخی مراکز فروش لوازم آرایشی بهداشتی گفت: تهیه لوازم بهداشتی آرایشی و مواد اولیه مورد استفاده همشهریانمان با سختی های زیادی همراه شده است چون بیش از نود در صد این اجناس وارداتی است پس مردم ما باید بدانند که با این وضعیت اقتصادی و نواسانات قیمت ارز هیچ جنس درجه یک و با کیفیتی با تخفیف ارائه نمی‌شود چون این اجناس با ارز آزاد وارد می شود و با وجود این گرانی ها هیچ تخفیفی منطقی نیست.

وی ادامه داد: اجناس ما امسال نسبت به زمان مشابه‌اش در سال گذشته تا ۶۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است چگونه است که با این وضعیت کسی به این تخفیف‌های بالا شک نمی‌کند. ارائه اجناسی با این تخفیف‌های زیاد آنهم با این وضعیت ارز و بازار چیزی جز تخلف و تقلب نیست. البته به همت دوستان و نظارتهایی که انجام شد در مقطعی تعداد گزارشاتی از این دست کمتر شده بود ولی متاسفانه در این چند ماهه اخیر که وضعیت اقتصادی دچار آشفتگی هایی شده است مجددا دوباره درهای قاچاق به روی برخی کالاها از جمله لوازم آرایش بهداشتی باز شده است.

فرزانه در خصوص آینده بازار لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: با این شرایط حتی اگر نرخ ارز نیز کاهش یابد، تا زمانی که بازار از مواد اولیه وارداتی گران خالی نشود، لوازم آرایشی و بهداشتی همچنان با قیمت بالا فروخته خواهند شد. تجربه نشان داده است که متاسفانه حتی پایین آمدن اندک قیمت دلار هم کوچکترین تغییری در این بازار ایجاد نمی‌کند. تهیه این مواد و لوزام مشکل شده است حتی لوازم برقی مورد نیاز هم قیمت‌های سرسام آوری پیدا کرده و به خاطر نواسانات قیمتی که دارند تهیه کردنشان خیلی سخت شده است و مغازه دار ها هم توان خرید این اجناس را ندارد.

فرزانه در خصوص تعداد ریزش این صنف گفت: متاسفانه از ابتدای سال تا کنون حدود ۶۰ پرونده ابطال شده داشته‌ایم و همه‌اش به خاطر گرانی لوازم و کالاهاست چون همکاران ما توانایی تهیه اجناس و پرداخت اجاره‌های زیاد مغازه هایشان را ندارند پس ترجیح میدهند که واحد صنفیشان را واگذار کنند و اجناسشان را با چک های مدت دار به همکارانشان بفروشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *