افزایش ۱۳ درصدی داوطلبان اهدای خون در خراسان رضوی طی شب‌های قدر

  • ۵ سال قبل
  • 0

تعداد داوطلبان و اهداکنندگان خون طی سه شب قدر ماه مبارک رمضان سال جاری نسبت به سه شب قدر سال گذشته در خراسان رضوی به ترتیب ۱۳ و ۸ درصد افزایش داشته است.

 

در مجموع سه شب قدر از ایام ماه مبارک رمضان سال جاری ۲ هزار و ۵۲۷ داوطلب به پایگاه‌های این استان مراجعه کردند که از این میان یک هزار و ۹۸۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

بنا بر این گزارش، نسبت به سه شب قدر سال گذشته در خراسان رضوی تعداد داوطلبان ۱۳ درصد و تعداد اهداکنندگان خون ۸ درصد افزایش داشته، همچنین در شب‌های قدر امسال در مشهد در مجموع یک هزار و ۶۲۷ داوطلب به پایگاه‌ها مراجعه کرده‌اند که از این میان یک هزار و ۲۰۳ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند، این میزان مراجعه و اهدای خون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد داوطلبان ۲۲ درصد و تعداد اهداکنندگان خون ۱۰ درصد رشد داشته است.

 

در مجموع سه شب احیا، پایگاه اهدای خون امام رضا(ع) در مشهد با ۴۰۹ اهداکننده از کل اهدای خون مشهد و پایگاه تربت حیدریه پس از مشهد با ۲۳۵ اهداکننده خون، بیشترین تعداد اهدای خون را در میان پایگاه‌های خراسان رضوی داشته‌اند.

 

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ضمن تشکر از مشارکت ارزنده زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا ( ع ) در کمک به بیماران نیازمند و اهتمام به معروف پسندیده اهدای خون و پوزش از داوطلبانی‌که به‌دلیل محدودیت‌های موجود ممکن است با مراجعه به  پایگاه‌ها در انتظار طولانی بوده یا تاکنون موفق به اهدای خون نشده‌اند، دعوت می‌کند تا در شب‌های آتی با مراجعه به پایگاه‌ها، با اهدای خون خود این اداره کل را در خدمت‌رسانی به بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی یاری رسانند.

 

همچنین از روز ۹ خرداد ماه سال جاری پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) در شیفت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ در خدمت مردم مومن است، همچنین، تا پایان ماه مبارک رمضان کلیه پایگاه‌های اهدای خون مشهد و خراسان رضوی از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۱:۱۵ دقیقه بامداد آماده پذیرش از داوطلبان اهدای خون هستند.

منبع: روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه