هکر ۱۷ ساله سایت کانون وکلای خراسان رضوی دستگیر شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی از دستگیری نوجوان ۱۷ ساله که عامل نفوذ به سایت کانون وکلای خراسان رضوی بود، خبرداد.

به نقل از تسینم- خراسان رضوی، قاضی مهدی حقدادی با بیان اینکه این نوجوان سه روز پس از اقدام مجرمانه توسط کارشناسان مرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای استان خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد،اظهار داشت:حدود یک ماه پیش به ما إعلام شد، سایت کانون وکلای مرکز استان خراسان رضوی مورد حمله سایبری قرار گرفته و پس از نفوذ هک شده است.

 

وی افزود:این ماجرا با توجه به اهمیتی که داشت، به سرعت در این مرکز مطرح و پس از آن تعدادی از کارشناسان هم برای بررسی به کانون وکلای استان اعزام و اقدامات سایبری و ردزنی‌های خود را برای عامل و یا عاملان این اقدام آغاز کردند.

 

قاضی حقدادی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ارائه‌دهنده خدمات به سایت کانون وکلای استان یک شرکت خصوصی است و فردی که در این محل مسئول پشتیبانی بود، نتوانست اطلاعات دقیقی به کارشناسان بدهد.

وی تصریح کرد: بررسی‌های دقیق کارشناسان نشان داد، بین متهم و اعضای کانال تلگرامی معروف به اشرار تیم یک ارتباط نزدیک وجود دارد، چرا که پس از هک کردن سایت مذکور، در کانال تلگرامی متنی قرار داده شده و در متن آن آماده بود که ما سایت دادگستری خراسان رضوی را هک کرده‌ایم.

 

سرپرست دادسرای فضای مجازی استان خراسان رضوی بیان داشت: در ادامه هم دستور دستگیری متهم که در مشهد قرار داشت، صادر و از مأموران خواسته شد، به گونه‌ای وارد عمل شوند تا امکان هرگونه از بین بردن ادله دیجیتالی از متهم گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه این نوجوان همچنین سایت شهرداری بابل را هک کرده و با تعدادی از سایت‌های معاندان نیز همکاری می‌کرد، افزود: متهم در بازجویی همچنین به هک سایت دادگستری هم پرداخته که با نداشتن اطلاعات کافی نتوانست به آن ورود کند بر همین أساس به سایت کانون وکلای خراسان رضوی ورود کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه