دیدگاه های جناحی متوسط عمر مدیریت در کشور را کاهش داده است

  • ۵ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: متأسفانه به دلیل دیدگاه‌های جناحی، متوسط عمر مدیریت در شبکه استانداران ۲.۵ سال و در بین فرمانداران ۲ سال است.

به گزارش مهر، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در جلسه شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل دیدگاه‌های جناحی، متوسط عمر مدیران دولتی در شبکه استانداران ۲.۵ سال و در بین فرمانداران ۲ سال است و در این شرایط نباید انتظار اجرای طرح‌های توسعه‌ای بلند مدت از سوی مدیران استانی و محلی داشت.

وی افزود: در ۴۰ سال گذشته با چالش‌های بسیاری مواجه بوده‌ایم که یکی از آن‌ها تمرکزگرایی بوده به صورتی که در تمامی دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی تمرکزگرایی افزایش یافته و اختیارات استانداران از ابتدای انقلاب تا به امروز در هر دوره‌ای به حداقل رسیده است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که ما به دلیل اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی طرفدار ثروتمندان و نظام سرمایه داری هستیم که این تفکر درست نیست و تلاش ما این است که از ظرفیت آن‌ها برای توانمندسازی مردم استفاده کنیم.
وی گفت: به منظور ساماندهی حاشیه شهر مشهد هم برنامه‌های جدی در دستورکار قرار دارد و از ابتدای اردیبهشت ماه نخستین گام کالبدی برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد برداشته شده و ۶۶ دفتر تسهیل گری در ۶۶ محله تا سه ماه آینده توسط مدیریت شهری راه اندازی و از سوی دیگر غربالگری دقیق افراد ساکن در حاشیه شهر انجام خواهد گرفت.
وی بیان کرد: مقابله با بحران کم آبی جزو برنامه‌های اولویت دار مدیریت عالی در خراسان رضوی به شمار می‌رود و دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه انتقال آب، اقتصاد آب، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به حوزه‌های اجرایی کمک کنند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه