۳۵ درصد سرم مورد نیاز کشور در خراسان رضوی تهیه می‌شود

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی گفت: اکنون ۳۵ درصد سرم مورد نیاز کشور در استان خراسان رضوی تهیه می‌شود.

امید رجبی اظهار کرد: با اینکه تعداد شرکت های داروسازی در استان خراسان رضوی کم است ولی کیفیت تولیدات دارویی در این استان بسیار بالا است.

دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۷ شرکت داروسازی در این استان مشغول به فعالیت هستند که بین هشت تا ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در خراسان رضوی تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ۹۰ درصد داروی مورد نیاز بیماران و شبکه بهداشت و درمان، در داخل کشور تولید می‌شود و داروهای وارداتی نیز به محصولات با دانش بسیار بالا تعلق دارد.

رجبی با اشاره به اینکه همیشه به تولید دارو نیاز است، اضافه کرد: جدای از تولید داروهای نوین و یا مشابه خارجی لازم است تا داروهای قدیمی که در کشور تولید می‌شود با کیفیت بهتری ساخته و به بازار ارائه شود تا نیاز جامعه هدف برآورده شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی گفت: با توجه به قدمت دانشکده داروسازی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، لازم است تا بتوانیم در این حوزه توانمندی های نوینی را ارائه دهیم و این در حالی است که امید دانشجویان رشته داروسازی به برخی از شرکت های فعال دانش‌بنیان در این حوزه است.

وی با اشاره به نشست اعضای هیات رئیسه انجمن داروسازان و تولید کنندگان دارو با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در این نشست مشکلات این صنف با عالی ترین مقام استان با حضور برخی از مدیران دستگاه ها و نهادهای مرتبط، مطرح شد و وی با نگاه مثبت نسبت به حل مشکلات داروسازی تاکید کرد.

منبع:قدس آنلاین

انتهای پیام:..

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *