مشهد؛تمام قد آماده ی نوروز۱۴۰۱

  • ۲ سال قبل
  • 0

به‌زودی سال۱۴۰۰ به پایان می رسد و سال و قرن جدید آغاز می شود. با نزدیک شدن به فصل بهار، مدیریت شهری مشهد از ابتدای اسفند اقدامات مختلفی برای آماده سازی شهر مشهد در قالب طرح استقبال از بهار آغاز کرده است که این اقدامات همچنان ادامه دارد. دراین باره، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد و قائم مقام ستاد مناسبت های مدیریت شهری به تشریح مهم‌ترین اقدامات شهرداری در طرح استقبال از بهار۱۴۰۱ پرداخت.
به گزارش شهرآرا، علی نجفی دراین باره با بیان اینکه شست وشو و نظافت معابر اصلی به ویژه معابر اطراف حرم مطهر، پاک سازی حاشیه ورودی ها تا فاصله ۱۰کیلومتر در هفت محور، کاشت بیش از ۱۸میلیون بوته گل در شهر شامل «بنفشه»، «میخک»، «شب بو»، «همیشه بهار »و «میناچمنی» ازجمله اقدامات مدیریت شهری در طرح استقبال از بهار بوده است، اظهار کرد: در طرح های ویژه گل کاری در شهر، در ۳۳میدان به صورت شاخص و ۸۰۵نقطه در دیگر مناطق شهر، در مجموع ۳هزارو۵۸۹ مترمربع گونه های پیازی، جانمایی و کاشته شده است. همچنین، ۲هزارو۸۸۱ فلاورباکس در ۲۳نوع و هزارو۲۰۸ المان فضای سبز طراحی، جانمایی و در شهر نصب شده است.
وی درباره آذین بندی های شهر نیز گفت: بهسازی و آماده سازی ۲۳۱هزار مترطول از آذین بندی های شهر و اکران ۴۳طرح جدید، اکران تبریک فصل بهار و سال نو در ۱۵۰المان نوری، نصب ۱۰۰چراغ گوپو در شهر و ۱۳۷المان شمسه، تعویض و نصب ۲۱هزارو۲۵۷ پرچم ایران از دیگر اقدامات ما در این زمینه است.

رنگ آمیزی ۲میلیون و۵۰۰هزار مترمربع از جدول ها
نجفی با اشاره به خرید بیش از دویست تن رنگ برای رنگ آمیزی ۲میلیون و۵۴۷هزارو۳۷۷ مترمربع از جدول ها تصریح کرد: اجرای مراسم «نوروز با شهدا» در آرامستان بهشت رضا(ع)، استقرار هفت دستگاه خودرو و نیروهای عملیاتی آتش نشانی در ایام نوروز در خیابان های منتهی به حرم مطهر و سه دستگاه خودرو در محل اسکان زائران و ورودی های شهر بخشی از اقدامات معاونت خدمات شهری در استقبال از بهار۱۴۰۱ است. وی اضافه کرد: در این ایام میوه طرح تنظیم بازار طبق برنامه زمان بندی دولت در بازارهای میوه توزیع می شود. همچنین، طرح فروش ویژه در فروشگاه‌های «شهرما» با ۲۰ تا ۵۰درصد به جز کالاهایی که قیمت مصوب دارند، از ۲۵تا۲۹اسفند۱۴۰۰ و طرح تخفیف ۱۰درصدی همه محصولات در ۵۲کیوسک نان قدس رضوی از ۲۵اسفند۱۴۰۰ تا ۱۵فروردین۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.
قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد گفت: علاوه بر این، بازارهای سنتی و صنایع دستی، غرفه های «شهرما» در ایستگاه زائر ورودی های شهر و ۲۰۹غرفه در هفت بازار عرضه مستقیم کالا راه اندازی و سه بازار موقت اطراف حرم مطهر مستقر خواهد شد. وی همچنین درباره اقدامات سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در استقبال از بهار۱۴۰۱ اظهار کرد: ساخت و جانمایی سیزده پاویون و هفده یادمان شهری و بیست طرح آذین بندی در صد بخش شهری، اکران ۳هزارو۴۵۰ مترمربع بیلبورد، ۳۴هزار مترمربع استرابورد و ۵۴قاب عکس، ۵هزار مترمربع نقاشی دیواری سطح یک برای دیوارهای بلند و هزارو۷۳ مترمربع سطح دو برای دیوارهای کوچک، تزیینات شهری با ۳۰۰هزار متر ریسه و ۲۰۰هزار پرچم در شهر، راه اندازی ایستگاه های استقبال از زائر در نیشابور، قوچان، راه آهن و پایانه امام رضا(ع)، ارائه خدمات رزرو مراکز اقامتی از طریق ایستگاه های استقبال در ورودی ها و مراکز راهنمای زائر به صورت مراجعه حضوری یا اپلیکیشن، ازجمله اقدامات سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد است.

تقویت بی آرتی در مسیرهای منتهی به حرم
وی ادامه داد: تقویت خطوط بی آرتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر تا سقف پنجاه دستگاه، تقویت خط آرامستان بهشت رضا(ع) تا سقف ۱۰دستگاه از محورهای پایانه انقلاب، مصلی، مفتح، فردوسی و دانشگاه فردوسی، تقویت خطوط میدان فردوسی و میدان شهدا به حرم مطهر تا سقف ۲۵دستگاه، تقویت و توسعه سرویس های مینی بوس در ایام نوروز و هنگام اوقات شرعی برای جابه جایی نمازگزاران از مسیرهای مختلف تا حرم مطهر، آماده باش ۱۰هزارو۷۵۰ تاکسی در شهر شامل شبکه بی سیم، خطوط ویژه و سرویس دهی ویژه لحظه تحویل سال با پانصد دستگاه اتوبوس و افزایش سه پارکینگ غیرحاشیه ای، اقدامات معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در استقبال از بهار امسال است.

منبع :شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *