فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی دو رقمی شد

  • ۲ سال قبل
  • 0

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا در هفته گذشته، اظهار کرد: متاسفانه آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری دورقمی شده است.

دکتر محمد پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر از مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان، ۸۸۲ بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، اظهارکرد: روند بستری بیماران این حوزه همچنان افزایشی است و پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا دو هفته آینده ادامه داشته باشد. با توجه به افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا در هفته گذشته آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری دورقمی شده است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۲ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۶۷ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تعداد بیماران بدحال در ۱۰ روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر ۲۵۳ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افرادی هستند که واکسن را دریافت نکرده‌اند یا به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند.

پهلوان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۶۷ بیمار به مراکز جامع سلامت منتخب و ۱۲۶۴ بیمار مبتلا به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت سرپایی مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: اومیکرون قدرت انتشار بسیار بالایی دارد و از تمامی افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی دارند درخواست می‌شود برای پیگیری و بررسی لازم به نزدیکترین مرکز سطح یک خدمات درمانی مراجعه و از حضور مستقیم به بیمارستان‌ها اجتناب کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد ادامه داد: تجربه نشان داده است که همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج‌های کرونایی دارد، برهمین اساس از عموم مردم درخواست داریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی‌ها،  استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرهای بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، خلیل آباد، چناران، خواف، خوشاب، رشتخوار، سرخس، سبزوار، فریمان، قوچان، کاشمر، کوهسرخ، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور در وضعیت قرمز و باخرز، زاوه، جوین، فیروزه، درگز، کلات، جغتای، در وضعیت نارنجی و صالح آباد و بجستان در وضعیت زرد قرار دارند.

پهلوان خاطرنشان کرد: در حال حاضر درصد واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال در  دوز اول  ۹۵.۹۷ درصد، در دوز دوم ۸۴.۱۶ درصد و در دوز سوم ۲۸.۲۶ درصد رسیده است. همچنین  ۹ درصد گروه سنی ۹ تا ۱۱ سال استان واکسینه شده‌اند.

منبع:ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه