قربانیان چهارشنبه سوری کرونایی!

  • ۳ سال قبل
  • 0

حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال، ۳ کشته و بیش از ۴۸۰ مصدوم داشت
حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری، امسال هم قربانی گرفت و در حالی که با وجود ویروس کرونا پیش بینی می شد تعداد مصدومان نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد، اما بنا بر اعلام اورژانس کشور، تعداد مصدومان تا ساعت ۲۱ شب گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش را نشان می دهد و فقط تا ساعت ۲۱ دیروز، سه نفر جان خود را از دست دادند.از ابتدای اسفند تا روز دوشنبه نیز شش نفر جان باختن و ۳۲۵ نفر هم مصدوم شدند.
۳ کشته و بیش از ۴۸۰ مصدوم
رئیس سازمان اورژانس کشور شب گذشته در این باره گفت: حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۱ سه شنبه شب، سه کشته و ۴۸۰ مصدوم در سراسر کشور به جا گذاشته است. پیرحسین کولیوند در گفت و گو با ایرنا، کل مصدومان بستری را ۱۰۵ نفر(یک نفر دربخش مراقبت های ویژه)، درمان و ترخیص شده ها را ۳۱۲ نفر، درمان شده ها در محل ۱۱نفر، قطع عضو ۴۷ نفر، آسیب به چشم ۱۱۱ نفر و سوختگی را ۱۲۷ نفر اعلام کرد. همچنین سه فوتی مربوط به شهرهای اراک، تهران و کرج بوده اند. به گفته وی، بیشترین مصدومان در استان های تهران با ۱۱۹ نفر، مرکزی با ۴۳ نفر و آذربایجان غربی با ۳۳ نفر بوده اند.
۳۴ماموریت و یک مصدوم در مشهد
مدیر عامل آتش نشانی مشهد نیز شب گذشته درباره حوادث مرتبط با شب چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: تا ساعت ۲۱:۳۰ سه شنبه شب، ۳۴ ماموریت مربوط به حوادث چهارشنبه پایانی سال توسط آتش نشانان در مشهد انجام شد که در یکی از این حوادث ،جوانی ۲۳ ساله هنگام درست کردن ترقه در منزل مسکونی خود در بولوار فکوری مشهد مصدوم و توسط تکنیسین های اورژانس به بیمارستان منتقل شد. به گزارش روابط عمومی آتش نشانی، آتشپاد مسعود ظهوریان افزود: این آمار فقط مربوط به آتش نشانی است و احتمال افزایش مصدومان وجود دارد. وی از استقرار بیش از ۱۰۰ آتش نشان در ۲۷ نقطه شهر مشهد خبر داد. همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ساعت ۱۴ تا ۲۱ روز گذشته، چهار حادثه مرتبط با چهارشنبه سوری به این مرکز اعلام شده که با حضور نیروهای اورژانس، سه نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و یک نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده است.
پسر ۱۵ ساله بر اثر انفجار مواد محترقه جان سپرد
فرمانده انتظامی ارومیه هم دیروز گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه در ارومیه یک پسر ۱۵ ساله جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز زخمی شد. سرهنگ حسن شیخ نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: پسربچه فوت شده با دوچرخه مقداری از مواد محترقه بمب دست ساز را زیر لباس خود حمل می کرد که هنگام تردد، تعدادی از این بمب ها منفجر شد و این فرد در دم جان باخت. وی ادامه داد: یک نفر دیگر نیز که از محل انفجار در حال رد شدن بود، به شدت مجروح شد که نیروهای امدادی، او را به بیمارستان منتقل کردند. فرمانده انتظامی ارومیه گفت: دو بمب دست ساز منفجر نشده نیز در کنار فرد فوت شده توسط نیروهای پلیس پیدا شده است.
کشف ۴٫۵کیلو اکلیل و سرنج از ۲ مسافر متروی تهران_کرج
رئیس پلیس مترو، فاتب، نیز از بازداشت دو جوان در متروی تهران ـ کرج خبر داد و گفت: از این متهمان چهار کیلو و ۵۰۰ گرم مواد محترقه از نوع «اکلیل و سرنج» کشف شد.
سرهنگ سعید عطاءالهی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: عوامل پلیس مترو عصر روز گذشته، با توجه به گشت هدفمند در خطوط متروی پایتخت ، هنگام مشاهده دو جوان حامل یک کوله‌پشتی، به آن ها مشکوک شدند و این افراد را برای بررسی بیشتر به مقر پلیس مترو واقع در خط پنج متروی تهران ـ کرج منتقل کردند. وی گفت: مأموران با بررسی دقیق محتویات کوله‌پشتی، متوجه وجود مقادیری مواد محترقه از نوع اکلیل و سرنج شدند. وی با بیان این که در نهایت از این افراد چهار کیلو و ۵۰۰ گرم مواد محترقه از نوع اکلیل و سرنج کشف شد، افزود: متهمان قصد داشتند مواد محترقه را از استان تهران به استان البرز منتقل کنند.
کشف بیش از ۳۷ میلیون عدد ماده محترقه
همچنین به گزارش ایرنا، سردار حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی دیروز گفت: بیش از ۳۷ میلیون عدد ماده محترقه از ۱۵ بهمن تاکنون کشف شده که از این تعداد بیش از سه میلیون، ماده محترقه پرخطر بوده است.
منبع: خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *