ماجرای طناب دار در مخفیگاه دزد حرفه ای!

  • ۴ سال قبل
  • 0

با متلاشی شدن باند سرقت از انباری و پارکینگ های منازل مسکونی در مشهد، راز ده ها فقره سرقت دوچرخه و باتری نیز در حالی فاش شد که سرکرده باند طناب داری را برای خودکشی در مخفیگاهش نصب کرده بود!
در راستای تقویت گشت های انتظامی و تشکیل گروه های ویژه اطلاعاتی برای مبارزه قاطعانه با جرایم سرقت در مشهد که با دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) در نقاط مختلف شهر آغاز شده است، این بار نیروهای کلانتری سناباد یکی از باندهای حرفه ای و سابقه دار را با فرماندهی مستقیم سرگرد جواد بیگی (رئیس کلانتری) در حالی دستگیر کردند که علاوه بر کشف ده ها فقره سرقت از انباری ها، ماجرا به سرقت تعداد زیادی باتری از خودروها نیز گره خورد!
این پرونده سرقت که ریشه عمیقی در نقاط مختلف شهر دارد زمانی در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت که چند روز قبل، گشت های نامحسوس شبانه، برای پیشگیری از جرایم سرقت وارد نقاط جرم خیز در حوزه استحفاظی شدند. گروه ویژه ماموران کلانتری سناباد که با دقت افراد مشکوک را در تاریکی شب زیرنظر می گرفتند حدود ساعت ۴ بامداد به جوانی ۳۴ ساله مشکوک شدند که پالتوی کارآگاهی گشادی به تن داشت وقتی ماموران انتظامی از حضور بامدادی او در خیابان سوال کردند ناگهان دست و پایش را گم کرد و در حالی که سعی داشت راه گریزی بیابد خود را مهندس عمران معرفی کرد اما نتوانست مدرک شناسایی به ماموران ارائه دهد.
نیروهای گشت نامحسوس که نمی توانستند از کنار تناقض گویی های این جوان ۳۴ ساله به راحتی عبور کنند از او خواستند دکمه پالتوی خود را باز کند در همین حال بود که نوک فلزی دیلم نمایان شد و به این ترتیب «مهندس قلابی» مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت. او که دیگر نمی توانست قصه دروغینی برای پنهان کردن دیلم سرهم کند به ناچار اعتراف کرد قصد سرقت از یک منزل در مطهری شمالی را داشته است! این متهم که برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران ورزیده دایره تجسس کلانتری قرار گرفته بود، نیروهای انتظامی را به در منزلی برد که ادعا می کرد لوازم سرقتی را به او می فروشد! اما بررسی های میدانی، نشان داد که در آن منزل یکی از دزدان حرفه ای و سابقه دار زندگی می کند و مهندس قلابی نیز در همان منزل ساکن است! بنابراین با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی، ماموران تجسس به طور غافلگیرانه وارد منزل شدند و همدست مهندس قلابی را درحالی درون کمد دیواری به دام انداختند که او طناب دار زردرنگی را بالای تختخواب خود آویزان کرده بود تا هنگام دستگیری این بار دست به خودکشی بزند و روانه زندان نشود! این گزارش حاکی است در بازرسی از مخفیگاه دو متهم که از سه سال قبل با یکدیگر در یک پرونده سرقت دستگیر شده بودند، چند دستگاه دوچرخه، چمدان لباس، شیرآلات اهرمی، جارو شارژی، دوربین مدار بسته، کابل برق، دستگاه دوخت کیسه، کفش کوهنوردی، اتو و انواع و اقسام دیگر لوازم سرقتی کشف و ضبط شد. با انتقال دو متهم مذکور به کلانتری مشخص شد که آنان از حدود دو ماه قبل و بعد از تحمل سه سال زندان، آزاد شده اند و دوباره به سرقت از انباری و پارکینگ ها روی آورده اند!
ادامه بررسی های ماموران تجسس بیانگر آن بود که «م- م» (۳۵ ساله) دارای ۲۰ فقره سابقه کیفری در جرایم مربوط به سرقت و مواد مخدر است که برای بیست و یکمین بار در کمد دیواری دستگیر شد. این متهم در بازجویی ها گفت: دیگر از این وضعیت خسته شده بودم و می دانستم روزی ماموران انتظامی باز هم به سراغم می آیند، می خواستم این بار قبل از دستگیری خودکشی کنم به همین دلیل طناب دار را آماده کرده بودم و همیشه به آن نگاه می کردم اما زمانی که فهمیدم پلیس وارد منزل شد دیدم عرضه خودکشی ندارم به همین دلیل داخل کمد دیواری رفتم و پشت کارتن های خالی پنهان شدم! بنابر گزارش خراسان، همان شب سه نفر از شاکیان با مراجعه به کلانتری سناباد، دو متهم دستگیر شده را در حالی شناسایی کردند که یکی از آنان پالتوی کار آگاهی خود را تن مهندس قلابی دید و به این ترتیب مشخص شد که پالتوی او نیز سرقتی است. در ادامه رسیدگی به جرایم اعضای این باند که با تاکید فرمانده انتظامی مشهد همراه بود، نیروهای تجسس یک مالخر لوازم سرقتی را نیز به دام انداختند که در بازرسی از مخفیگاه وی علاوه بر یک دستگاه دوچرخه حرفه ای کوهستان که میلیون ها تومان ارزش دارد ۱۵ دستگاه باتری مسروقه خودروهای سواری را نیزکشف کردند. متهمان این پرونده که تاکنون به ده ها فقره سرقت دوچرخه از انباری و پارکینگ ها اعتراف کرده اند، محل سرقت ۲۰ دستگاه دوچرخه را در بازسازی صحنه جرم به نیروهای تجسس نشان دادند.
متهمان معترف شدند که بیشتر سرقت ها را در مناطق بولوار صیاد شیرازی، صارمی، سیدرضی، آزادشهر، پیروزی، فرامرز عباسی، کوهسنگی و … انجام داده اند.
مهندس قلابی درباره این که چرا در این مکان ها به انباری های بیشتری دستبرد زده اند گفت: من تاکنون چهار فقره سابقه کیفری دارم و می دانم که معمولا ساکنان این مناطق به دنبال پرونده نمی روند و شکایت نمی کنند از سوی دیگر نیز در مناطق پایین شهر نه تنها لوازم گران قیمتی برای سرقت یافت نمی شود اگر هم سرقتی صورت گیرد آنان به شدت پیگیری می کنند و احتمال دستگیری ما بیشتر می شد. فرمانده انتظامی مشهد در پی متلاشی شدن این باند سرقت از شهروندان خواست چنان چه لوازم انباری یا دوچرخه های آنان از پارکینگ سرقت شده است برای شناسایی سارقان به کلانتری سناباد مشهد مراجعه کنند.
این گزارش حاکی است ماموران تجسس کلانتری سناباد مشهد همچنین در یک عملیات دیگر، سارقی را هنگام بریدن قفل یک دستگاه دوچرخه دستگیر کردند که تعداد زیادی از دوچرخه های سرقتی را به شهرستان ها و استان های دیگر انتقال داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه