حکم برکناری مدیر عامل شرکت گاز استان در مرحله اجرا

  • ۵ سال قبل
  • 0

اتفاقات سه سال گذشته در شرکت گاز استان و دریافت وجوه اضافی از مشترکان، کار دست مدیر عامل این شرکت داد و بر اساس اعلام سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، حکم برکناری وی در مرحله اجراست.
به گزارش ایرنا، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی روز گذشته در نشست خبری تشریح اقدامات سازمان تعزیرات گفت : با شکایت شهروندان درباره دریافت اضافه وجه گاز، گزارش بررسی و مشخص شد که در مواردی که کنتور خوانی انجام نمی شود؛ مبنای محاسبه متوسط گیری ترکیبی در نظر گرفته شده که موجب دریافت اضافه وجه شده است. رایگانی اظهار کرد: طبق قانون تعزیرات با توجه به میزان دریافت شده در چهار دوره قبض، شرکت گاز خراسان رضوی به پرداخت جریمه نقدی و استرداد وجوه اضافی محکوم شد و حکم به برکناری مدیرعامل شرکت نیز صادر شد که این حکم در مرحله اجرای احکام است.
اصل تخلف مربوط به پرونده تغییر اقلیم گاز
رئیس شعبه ۵ تعزیرات حکومتی استان در گفت وگو با خراسان رضوی در خصوص پرونده مدیرعامل شرکت گاز استان ضمن تایید صدور حکم برای حمید فانی مدیرعامل این شرکت گفت: اصل تخلف مربوط به بحث تغییر اقلیم در قبوض گاز مشهد در سال های ۹۵ و ۹۶ بوده که باعث شد مبالغ زیادی از شهروندان مشهدی دریافت شود. درواقع مقصر اصلی این تخلف مدیرعامل شرکت ملی گاز است اما آن‌ها اعلام کردند به دلیل این که تخلف در محدوده استان خراسان رضوی اتفاق افتاده باید خود مدیران شرکت گاز استان پاسخ گو باشند.
«اسلامی» افزود: اگرچه مدیران شرکت گاز مدعی هستند وجوه را بازگردانده‌اند و اشتباهی از سوی آن‌ها رخ نداده بود اما به‌هرحال تخلف جنبه عمومی داشته و باید به آن رسیدگی می‌شد. علاوه بر این پرونده دیگری در خصوص کنتور خوانی و قبوض فصل سرد و گرم سال، به دلیل  مشکلات موجود در سیستم کنتور خوانی شرکت گاز به وجود آمده بود که مقصر آن شرکت گاز است و باعث ایجاد هزینه مازاد برای عموم مشترکین گاز شده و به همین دلیل تعزیرات حکومتی به موضوع ورود کرده است.
رئیس شعبه ۵ تعزیرات حکومتی استان گفت: حکم مدیرعامل شرکت گاز استان آقای حمید فانی به دفتر وی ابلاغ‌شده و ایشان از قبول آن استنکاف کرده اما در هر حال حکم صادر و پرونده به شعب اجرای احکام تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است که بیانگر قطعی بودن حکم است.
پیگیری خراسان برای اصلاح اقلیم گاز مشهد  و بازگرداندن آبونمان به مشترکان
موضوع تغییر اقلیم در تعرفه‌های قبوض گاز مشهد در بهمن‌ماه سال ۹۵ با ورود روزنامه خراسان رضوی به موضوع و پیگیری‌ آن از وزیر نفت و نمایندگان مجلس، به سرانجام رسید و درنهایت شرکت ملی گاز مجبور شد اقلیم مشهد در قبوض گاز را که از اقلیم ۲ به اقلیم ۳ تغییر داده شده بود و هزینه‌های زیادی بر دوش مشترکین گاز در مشهد گذاشته بود اصلاح کند. با این پیگیری هااقلیم مشهد در قبوض گاز مجدد به اقلیم ۲ تغییر یافت و مبالغ مازاد دریافت شده به مشترکان بازگردانده شد.ماجرای دریافت آبونمان گاز از مشترکان در سال ۹۶ نیز موضوع جنجال برانگیز دیگری بود که روزنامه خراسان به آن ورود کرد. این ماجرا هم  با ورود دیوان عدالت اداری و صدور رای علیه شرکت گاز، ختم به خیر شد و مطالبه خراسان برای احقاق حق مردم و بازگرداندن مبالغ در فروردین ۹۷ به ثمر نشست.

منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه