هیأت‌های استانی حق برنامه‌ریزی برای مشهد را ندارند

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ازاین‌پس هیأت‌های استانی تمرکزشان را از مشهد برداشته و بر روی شهرستان‌های استان متمرکز کنند.

مجمع انتخاب رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی با حضور تمامی ۱۷عضو مجمع انتخابی این هیئت ازجمله  سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک، فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، نماینده ورزشکاران، باشگاه‌ها، مربیان، داوران، شهرستان‌ها و دیگر اعضا در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

محمود سلطانی، حسین معماریان و مرتضی نظری کاندیدای این مجمع انتخابی بودند که محمود سلطانی به نفع مرتضی نظری انصراف داد.

در پایان این جلسه پس از رأی‌گیری از اعضای مجمع انتخابی حسین معماریان توانست با کسب ۱۲رأی از مجموع۱۷رأی مأخوذه به مدت ۴ سال ریاست هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی را بر عهده بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مجمع انتخاب رئیس هیئت ژیمناستیک استان که با حضور دبیر این فدراسیون برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی به‌عنوان یک استان با ظرفیت مناسب و تأثیرگذار می‌تواند در پیش برد اهداف فدراسیون مؤثر واقع شود.

فتاحی افزود: سال ۹۸ برای ورزش استان به‌خوبی آغازشده و به‌زودی شاهد رشد و شکوفایی ورزش در خراسان رضوی خواهیم بود، همچنین منابع خوبی در اختیار هیئت‌های ورزشی گذاشته‌شده است.

وی بابیان اینکه سال ۹۸ سالی پراهمیت به جهت کسب سهمیه در المپیک و پاراالمپیک است و در این راستا ستاد المپیک ۲۰۲۰ در اداره کل تشکیل‌شده است، بیان کرد:  در سطح استان ۲۷ نفر در رشته‌های مختلف که شانس کسب سهمیه رادارند، شناسایی‌شده و از اردیبهشت‌ماه تا نیمه اول سال برای آن‌ها حقوق ماهیانه در نظر گرفته‌شده است و این حمایت در ادامه بیشتر نیز خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه سیاست ما در سال جاری این است که هیئت‌های استانی نگاه استانی به ورزش مربوطه داشته باشند و تفکرشان از مشهد جدا شود چراکه این شهر متولی خود را در ورزش دارد، یادآور شد: قطعاً اجرای این موضوع، ما را دچار چالش خواهد کرد ولی بعد از اجرای آن شاهد رشد چشمگیر ورزش استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: مسیر برای رشد و توسعه ورزش استان و رشته ژیمناستیک فراهم‌شده و دستیابی به اهداف ما منوط به همکاری همه دست‌اندرکاران و خانواده ژیمناستیک است، همچنین باید وفاق و همدلی و دوستی در اولویت اول تمام هیئت‌های ورزشی قرار گیرد.

فتاحی یکی از موضوعاتی که در کشور مورد غفلت واقع‌شده را بحث توسعه زیرساخت‌های ورزش ژیمناستیک عنوان کرد و افزود: در این راستا باید نگاه را نسبت به این ورزش تغییر داده و زیرساخت‌های آن را تقویت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ما در سال ۹۸ نگاه ویژه‌ای به ژیمناستیک خواهیم داشت و امیدوارم  برگزاری این مجمع به نفع خانواده ژیمناستیک به پایان برسد.

باید زیرشاخه‌های ژیمناستیک در شهرستان‌ها فعال شود

دبیر فدراسیون ژیمناستیک گفت: سال ۹۷ سال خوبی برای ژیمناستیک کشور بود، ما در این سال ۱۷مسابقه قهرمانی و لیگ برگزار کردیم و ۲۹ اردو داشتیم که این موضوع با همکاری هیئت‌های استانی محقق شد.

محسن سلیمانی افزود: حضور ایران برای کسب سهمیه المپیک یک اتفاق بسیار خوب برای ژیمناستیک کشور بود، در رشته خرک سعید رضا کیخواه از جمع ۴۴ نفر برتر این رشته  در رده چهارم جهان قرار دارد و امیدواریم با قرارگیری بین نفرات برتر در مسابقات جهانی آلمان که شهریورماه برگزار می‌شود، سهمیه المپیک را برای ایران به ارمغان بیاورد.

وی بابیان اینکه داوران این رشته از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و امیدواریم به‌عنوان داوران منتخب برای المپیک برگزیده شوند، بیان کرد: در سال جاری نیز چندین رویداد مهم را پیش روداریم، می‌توان به مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد که اردوهای آمادگی آن در حال برگزاری است.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: فدراسیون در بحث اسپانسرینگ به‌خوبی عمل کرده و هزینه‌های جاری را از محل آن پرداخت کرده است.

وی در خصوص جایگاه شهرستان‌ها تصریح کرد: باید در شهرستان‌ها شاخه‌هایی که هزینه‌ی کمتری را دارد فعال کنیم، زیرشاخه‌هایی مانند آیروژین و ژیمناستیک برای همه که جذابیت بیشتری هم دارد و هزینه زیرساخت آن نیز کمتر است، همچنین در این زمینه ما قول حمایت را به هیئت‌های است آن‌ها خواهیم داد.

سلیمانی در خصوص وضعیت استان در ژیمناستیک یادآور شد: وضعیت استان در این رشته در رده نوجوانان بسیار خوب است، همچنین در بخش بانوان نیز یک ورزشکار در تیم ملی حضور دارد و امیدوارم سال جاری سال بهتری برای این رشته نیز باشد.

منبع: فارس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه