• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • یک میلیون و ۷۵۰ مشترک مصرف برق درمشهد/۸۰ درصد مشترکین برق در مصرف خانگی هستند

یک میلیون و ۷۵۰ مشترک مصرف برق درمشهد/۸۰ درصد مشترکین برق در مصرف خانگی هستند

  • ۱۱ ماه قبل
  • 0

سخنگوی شرکت برق مشهد گفت: یک میلیون و ۷۵۰ مشترک درشهر مشهد از مصرف برق بهره مند هستند که ازاین تعداد ۸۰ درصد مشترکین در مصرف برق خانگی اند.

به گزارش مردم مشهد-حسن حشمتی درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت:اگر فقط برق تولید شود،اما مصرف بهینه نباشد قابل قبول نیست،بلکه باید در مصرف مدیریت برق صرفه جویی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شبکه برق به صورت کشوری است و اگر هر اتفاقی دراین شبکه به وجود بیاید،تاثیرآن برای کل کشور خواهد بود ادامه داد:از۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریورماه به منظور کاهش استفاده از مصرف برق ،بخش های صنعتی درهفته یکروز موظفند از ساعت ۱۱ تا ۲۳ فعالیت خود را تعطیل و به روز جمعه منتقل کنند.

حشمتی همچنین بیان کرد:فعالیت های حوزه کشاورزی نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۸ تعطیل خواهد شد که این ساعت در بخش کشاورزی تقسیم می گردد،همچنین درمصرف خانگی نیز برق مشترکین قطع نخواهد شد اما از شهروندان خواهشمندیم ،مصرف خود را در ایام تابستان و دراوج گرما کاهش دهند. و مشترکین خانگی در صورت کاهش استفاده از برق در تابستان مشمول پاداش بر روی قبوض خود خواهند شد.

سخنگوی شرکت برق مشهد با بیان اینکه مصرف مشترکینی که بیش از حد مجاز از برق مصرف می کنند محدود خواهد گردید افزود:مشترکینی که در فصل تابستان ۳۰۰ کیلو وات درماه از برق استفاده می کنند جزو ،مشترکین خوش مصرف هستند و مشترکینی که درماه ۶۰۰ کیلو وات درساعت از برق مصرف می کنند به دلیل اینکه این  حجم بالاتر از الگو مصرف استرجزو مشترکین پرمصرف قرار دارند و مشمول محدودسازی خواهند شد.

وی با اشاره به سرانه مصرف مشترکین در فصل های مختلف سال توضیح داد:در فصل زمستان مصرف مشترکین برق به طور متوسط ۱۰۰ تا هزار مگاوات است درحالیکه این حجم از مصرف در فصل تابستان و با افزایش دمای هوا بیشتر می شود و به ۲هزار و ۱۰۰ مگاوات می رسد.

حشمتی در ادامه گفت:یک میلیون و ۷۵۰ نفر درشهر مشهد مشترکین مصرف برق هستند که از این تعداد ۸۰ درصد مصرف در بخش خانگی است و درتابستان سال گذشته با کاهش ۴ درصدی مصرف برق خانگی مواجه بوده ایم.

انرژی تجدید پذیر نیازمند سرمایه گذاری

 سخنگوی شرکت برق مشهد با اشاره به استفاده از انرژی تجدید پذیر در صنعت برق گفت:استفاده ازانرژی تجدید پذیر مطلوب است اما نیازمند سرمایه گذاری با هزینه بالاست ،دراین راستا وزارت نیرو تلاش کرده تا بتواند سرمایه گذار جذب کند اما درحال حاضر تمایلی دراین زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد:انرژی های تجدید پذیر به دلیل اینکه پایدار نیستند،نیازمند به سرمایه گذاری سنگین دارند ودرحال حاضر خراسان رضوی ۴۷ مگاوات از مصرف انرژی های تجدید پذیر برخورداراست.همچنین این استان نزدیک به ۱۶ مگاوات ازانرژی خورشیدی درتولید برق استفاده می کند که این رقم بسیار  پایین است و درحالیکه باید درسرانه تولید برق حدود ۴۰۰ یا ۵۰۰ مگاوات از انرژی خورشیدی  بهره مند شد

حشمتی با بیان اینکه هزینه استفاده از منابع تجدید پذیر درتولید برق درسال های ۹۴ و۹۵ نزدیک به ۲۳ میلیون تومان بوده اما اکنون این رقم به ۱۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده خاطرنشان کرد:به دلیل افزایش هزینه تمایل نسبت به استفاده از انرژی تجدید پذیر دربخش خصوصی کاهش پیدا کرده و برای چنین اقدامی هیچگونه وام ویا تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت نمی شود.

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *