خرید گندم در تربت جام ۴۰ درصد افزایش یافت

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: از ابتدای شروع خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این منطقه تاکنون، افزون بر ۲۸ هزار تن از این محصول به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

باقر خدادادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خرید در سال زراعی کنونی و در بازه زمانی ۲۰ روز گذشته انجام شده است و خرید گندم کشاورزان این شهرستان همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: گندم‌های مازاد بر نیاز کشاورزان تربت جام در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ محموله عرضه شده است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۰۵ هزار ریال است که این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خواهد بود.

خدادادی افزود: امسال علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۰ هزار ریال در هر کیلوگرم به عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل نمایند پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری این شهرستان  ۱۰ هزار و ۴۸۰ هکتار سطح زیر کشت گندم دارد که پیش بینی می شود در هر هکتار به طور میانیگن چهار تن و ۸۰۰ کیلوگرم از این محصول برداشت شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: در بازه زمانی خرید محصول گندم در شهرستان تربت جام خوشبختانه تاکنون موردی از “سن‌زدگی” در این محصول مشاهده نشده است و کار تحویل این محصول از سوی کارشناسان حوزه بهداشت و تحت تحقیقات آزمایشگاهی انجام می گیرد.

خدادادی افزود: در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان امید است با تامین اعتبارات صورت گرفته پرداختی وجوه گندم خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود و در حال حاضر ۲ مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی با ظرفیت ۷۰ هزار تن به کار خرید این محصول راهبردی مشغول هستند.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: در سال زراعی جاری، بارش تگرگ و سرمازدگی به پنج درصد مزارع گندم این شهرستان خسارت زد.

خدادادی افزود: برداشت گندم در شهرستان تربت جام اواسط خرداد ماه آغاز می شود و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.

پیش بینی می شود امسال افزون بر ۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان تربت جام به صورت تضمینی خریداری شود.

شهرستان تربت جام با ۴۵ هزار هکتار کشتزار و باغ و ۱۱ هزار بهره بردار،  از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *