تشکیل دبیرخانه شهرهای زیارتی سرآغاز تعامل و همفکری بین مشهد، قم و شیراز است

  • ۱۱ ماه قبل
  • 0

محمدرضا قلندر گفت: تشکیل دبیرخانه زیارت سرآغازی برای تعامل و همفکری مناسب برای سه شهر مشهد، قم و شیراز است که این موضوع الزاماتی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار مشهد مقدس در نشست تشکیل دبیرخانه شهرهای زیارتی گفت: برکت وجود بارگاه‌های‌ ائمه‌اطهار در همه شهرها، به ویژه بارگاه رضوی در مشهد، فقط سرمایه ویژه معنوی مشهد و قم و شیراز  نیستند بلکه این سرمایه معنوی برای کل کشور است که ما از این سرمایه معنوی تا الان به خوبی‌استفاده نکرده‌ایم.

توسعه مشهد به سمت شرق و شمال شرق هدفی اصلی ماست

محمدرضا قلندر با اشاره به اینکه در پایتخت معنوی ایران اسلامی چالش‌های زیادی داریم که اگر به موضوعات معنوی توجه می‌شد اکنون این مشکلات را نداشتیم، تاکید کرد: توجه یک جانبه به توسعه اقتصادی ما را به جایی کشانده که حرم در مرکز شهر نیست و بیشتر محلات حاشیه‌ای نزدیک به حرم مطهر شکل گرفته است. این غفلت بزرگی بوده که به محوریت و مرکزیت حرم مطهر خدشه وارد می‌کند.
وی تصریح کرد: برای حل این مشکلات برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرده‌ایم. توسعه مشهد به سمت شرق و شمال شرق هدف اصلی و سیاست ما است.

قلندر در بخشی دیگر از صحبت‌هایش افزود: این سرمایه معنوی در این شهرها باید به نحو مطلوب در توسعه شهرها تاثیرگذار باشد. تشکیل این دبیرخانه نیز سرآغازی برای تعامل و همفکری مناسب برای این سه شهر باشد. این موضوع الزاماتی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. در این زمینه توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی و توجه به مراکز فرهنگی نیز اهمیت دارد.

شهردار مشهد مقدس گفت: مشهد جهان‌شهر برکت و کرامت است. برای تحقق این شعار باید زیرساخت‌ها مناسب فراهم شود.

وی افزود: سخت‌ترین حوزه‌ای که باید به آن توجه شود موضوع فرهنگی و جنگ‌های نرم است که دبیرخانه شهرهای زیارتی باید با این موضوع به نحو درستی مقابله کند.

منبع :شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *